Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
424 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 22:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.36 (44) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Valentina, HACEATREAN, Olesea. Evaluarea și educarea premiselor către scris-citit prin strategii psiho-logopedice la preșcolari. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 62-68. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.11 | ||||||
CZU: 376.36 | ||||||
Pag. 62-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiile științifice confirmă că pregătirea psihologică pentru școală depinde de nivelul de dezvoltare a limbajului, precum și de programele psihopedagogice de intervenție aplicate în perioada pregătirii către școală. Activitățile de învățare a scris-cititului, sunt unele din cele mai complexe, deoarece implică o multitudine de procese cognitive importante: limbaj, atenție, memorie, procesare vizuală a simbolurilor grafice, precum și procesare fonologică. Au fost investigați două categorii de copii preșcolari de 6-7 ani, cu dezvoltare tipică și cu tulburare fonologică. Se descriu și interpretează rezultatele experimentale obținute de către copii la testul activ Burlea și se estimează diferența existentă între ei. În scopul remedierii predispozițiilor dislexicodisgrafice, s-au desfășurat ședințe psiho-logopedice, proiectate în baza unui program integrativ compus din exerciții, jocuri și tehnici cu scop determinat. S-a verificat eficiența activităților de recuperare a predispozițiilor dislexodisgrafice prin retestarea copiilor preșcolari cu tulburare fonologică, implicați în intervenție. Prelucrarea statistică a confirmat validitatea intervenției specializate desfășurate |
||||||
Cuvinte-cheie premise către scris-citit, predispoziții dislexodisgrafice, activitate logopedică, program psiho-logopedic integrativ, dezvoltare tipică, premises for reading and writing, dyslexodysgraphic predispositions, speech therapy activity, integrative psycho-speech therapy program, typical development |
||||||
|