Problematica educației în filosofia lui Antonio Gramsci
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
193 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 13:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
929:1+13+37.01 (1)
Biografii și studii înrudite (486)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4599)
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BECCIU, Sorin. Problematica educației în filosofia lui Antonio Gramsci. In: Filosofia și perspectiva umană:: materialele Conferinţei Ştiinţifice consacrată Zilei Mondiale a Filosofiei, Ed. 1, 15 noiembrie 2018, Chișinău. Chișinău: Tipografia Artpoligraf SRL, 2018, pp. 128-136. ISBN 978-9975-3036-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filosofia și perspectiva umană: 2018
Conferința "Filosofia și perspectiva umană"
1, Chișinău, Moldova, 15 noiembrie 2018

Problematica educației în filosofia lui Antonio Gramsci

CZU: 929:1+13+37.01

Pag. 128-136

Becciu Sorin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2022


Rezumat

Although Antonio Gramsci was part of the Italian communist party his theories on cultural hegemony, education, intellectuals and press made a qualitative leap for social sciences focusing on the importance of culture for change. Education plays a vital role in elite’s control of the masses. This is why the individual has to focus on self-actualization and freeing himself from mental slavery. At the same time folklore and traditions play a central role to build social cohesion. First years of a child education are important because the character is built. Teachers should focus on instilling values rather than fulfilling their bureaucratic duty. The collapse of education is an indication of the ruining of the entire system thisis why reforming thisfield is essential for economic development.

Cuvinte-cheie
Antonio Gramsci, education, self-actualization, values