Articolul precedent |
Articolul urmator |
193 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-09 13:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
929:1+13+37.01 (1) |
Biografii și studii înrudite (486) |
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4599) |
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 BECCIU, Sorin. Problematica educației în filosofia lui Antonio Gramsci. In: Filosofia și perspectiva umană:: materialele Conferinţei Ştiinţifice consacrată Zilei Mondiale a Filosofiei, Ed. 1, 15 noiembrie 2018, Chișinău. Chișinău: Tipografia Artpoligraf SRL, 2018, pp. 128-136. ISBN 978-9975-3036-7-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filosofia și perspectiva umană: 2018 | ||||||
Conferința "Filosofia și perspectiva umană" 1, Chișinău, Moldova, 15 noiembrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 929:1+13+37.01 | ||||||
Pag. 128-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Although Antonio Gramsci was part of the Italian communist party his theories on cultural hegemony, education, intellectuals and press made a qualitative leap for social sciences focusing on the importance of culture for change. Education plays a vital role in elite’s control of the masses. This is why the individual has to focus on self-actualization and freeing himself from mental slavery. At the same time folklore and traditions play a central role to build social cohesion. First years of a child education are important because the character is built. Teachers should focus on instilling values rather than fulfilling their bureaucratic duty. The collapse of education is an indication of the ruining of the entire system thisis why reforming thisfield is essential for economic development. |
||||||
Cuvinte-cheie Antonio Gramsci, education, self-actualization, values |
||||||
|