Concept map – a complementary learning – assessment method
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
264 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 13:45
SM ISO690:2012
EŞANU-DUMNAZEV, Daniela, SCUTELNIC, Raisa, DAVID, Ala. Concept map – a complementary learning – assessment method. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova, 2022, nr. 3 An.1(29), p. 562. ISSN 2345-1467.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova
Numărul 3 An.1(29) / 2022 / ISSN 2345-1467

Concept map – a complementary learning – assessment method

Harta conceptuală – metodă complementară de învățare - evaluare


Pag. 562-562

Eşanu-Dumnazev Daniela, Scutelnic Raisa, David Ala
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2022


Rezumat

Introduction. The concept map is a transdisciplinary learningassessment technique aimed at organizing logical and systemic information, by outlining the relationships between various concepts and ideas. Purpose of the study. 1. To propose a synthesis of the specialized literature and a descriptive analysis of the teaching-learning-assessment techniques and methods, which can be adapted in the process of teaching -learning specialized foreign languages, as well as medical language; 2. To teach the students how to learn consciously, effectively and creatively. Material and Methods. The research involved scientific documentation, synthesis, deduction by consulting a series of publications, analysis of motivational factors and final products. Results. The implementation of the „concept map” technique in the learning-assessment process of the language revealed the following advantages: 1. promoting active and conscious learning; 2. facilitating the understanding and knowledge applicability; 3. capitalizing and stimulating the students’ creativity and originality; 4. forming and developing the students’ critical and systemic thinking; 5. allowing the teacher to perform several types of assessments simultaneously: initial, formative, final, and summative; 6. encouraging team spirit. Conclusions. The concept map is a transdisciplinary teaching method, which contributes to a logical organization of information and sustainable learning. This method can be easily adapted to the teaching of specialized foreign languages and medical language.

Introducere. Harta conceptuală/cognitivă este o tehnică de învățare-evaluare transdisciplinară și o modalitate de organizare logică și sistemică a informației, care valorifică relațiile dintre diverse concepte și idei. Scopul lucrării. Scopul lucrării este de a propune o sinteză a literaturii de specialitate și o analiză descriptivă a tehnicilor și metodelor de predare-învățare-evaluare, care pot fi adaptate în procesul de învățare a limbilor străine de specialitate, și de a învăța studenții să studieze conștient, eficient și creativ. Material și Metode. Cercetarea a presupus documentarea științifică, sinteza, deducția prin consultarea unui șir de publicații, analiza factorilor motivaționali și a produselor finale .Rezultate. Implementarea tehnicii „harta conceptuală” în procesul de învățare-evaluare a limbilor străine a identificat următoarele avantaje: promovarea învățării active și conștiente; facilitarea înțelegerii și aplicabilității cunoștințelor; valorificarea și stimularea potențialul creativ, originalității studenților; formarea și dezvoltarea gândirii critice și sistemice a studenților; permiterea profesorului să realizeze simultan mai multe tipuri de evaluări: inițială, formativă, finală, sumativă; încurajarea spiritului de echipă. Concluzii. Harta conceptuală este o metodă didactică transdisciplinară, care contribuie la o organizare logică a informației și la o învățare durabilă. Această metodă poate fi ușor adaptată în predarea limbilor străine de specialitate.

Cuvinte-cheie
concept map, learning-assessment method, efficient learning,

harta conceptuală, metodă de învățare-evaluare, învăţare eficientă

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Eşanu-Dumnazev, D.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Scutelnic, R.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>David, A.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='en,ro'>Concept map &ndash; a complementary learning &ndash; assessment method</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1467</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>concept map</subject>
<subject>learning-assessment method</subject>
<subject>efficient
learning</subject>
<subject>harta conceptuală</subject>
<subject>metodă de învățare-evaluare</subject>
<subject>învăţare eficientă</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2022-10-21</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Introduction. The concept map is a transdisciplinary learningassessment technique aimed at organizing logical and systemic information, by outlining the relationships between various concepts and ideas. Purpose of the study. 1. To propose a synthesis of the specialized literature and a descriptive analysis of the teaching-learning-assessment techniques and methods, which can be adapted in the process of teaching -learning specialized foreign languages, as well as medical language; 2. To teach the students how to learn consciously, effectively and creatively. Material and Methods. The research involved scientific documentation, synthesis, deduction by consulting a series of publications, analysis of motivational factors and final products. Results. The implementation of the &bdquo;concept map&rdquo; technique in the learning-assessment process of the language revealed the following advantages: 1. promoting active and conscious learning; 2. facilitating the understanding and knowledge applicability; 3. capitalizing and stimulating the students&rsquo; creativity and originality; 4. forming and developing the students&rsquo; critical and systemic thinking; 5. allowing the teacher to perform several types of assessments simultaneously: initial, formative, final, and summative; 6. encouraging team spirit. Conclusions. The concept map is a transdisciplinary teaching method, which contributes to a logical organization of information and sustainable learning. This method can be easily adapted to the teaching of specialized foreign languages and medical language.</p></description>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Introducere. Harta conceptuală/cognitivă este o tehnică de &icirc;nvățare-evaluare transdisciplinară și o modalitate de organizare logică și sistemică a informației, care valorifică relațiile dintre diverse concepte și idei. Scopul lucrării. Scopul lucrării este de a propune o sinteză a literaturii de specialitate și o analiză descriptivă a tehnicilor și metodelor de predare-&icirc;nvățare-evaluare, care pot fi adaptate &icirc;n procesul de &icirc;nvățare a limbilor străine de specialitate, și de a &icirc;nvăța studenții să studieze conștient, eficient și creativ. Material și Metode. Cercetarea a presupus documentarea științifică, sinteza, deducția prin consultarea unui șir de publicații, analiza factorilor motivaționali și a produselor finale .Rezultate. Implementarea tehnicii &bdquo;harta conceptuală&rdquo; &icirc;n procesul de &icirc;nvățare-evaluare a limbilor străine a identificat următoarele avantaje: promovarea &icirc;nvățării active și conștiente; facilitarea &icirc;nțelegerii și aplicabilității cunoștințelor; valorificarea și stimularea potențialul creativ, originalității studenților; formarea și dezvoltarea g&acirc;ndirii critice și sistemice a studenților; permiterea profesorului să realizeze simultan mai multe tipuri de evaluări: inițială, formativă, finală, sumativă; &icirc;ncurajarea spiritului de echipă. Concluzii. Harta conceptuală este o metodă didactică transdisciplinară, care contribuie la o organizare logică a informației și la o &icirc;nvățare durabilă. Această metodă poate fi ușor adaptată &icirc;n predarea limbilor străine de specialitate.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>