Articolul precedent |
Articolul urmator |
276 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 12:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+371.125.8 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Natalia. Strategii de intervenție psihosocială din perspectiva școlii ca organizație (actualizări și ilustrări de caz). In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 308-312. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+371.125.8 | ||||||
Pag. 308-312 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The pandemic triggered a series of challenges including the need to quickly and efficiently adjust the organizational environment to the social and economic transformations. As the psychologists have an essential role in this process, we will analyse the strategy of psychosocial intervention from the „school as an organization” approach, taking into account the challenges of the pandemic period. In this respect, starting from the premise that educational institutions function based on the specific rules of an organization, we will suggest the necessity to reconfigure the psychological assistance in schools from a systemic-organizational perspective. |
||||||
Cuvinte-cheie psychosocial intervention, school as an organization, psychological assistance |
||||||
|