Inovaţiile în contractele cu titlu gratuit încheiate în mediul online
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
398 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 17:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.472:004.9 (1)
Obligații. Contracte. Convenții (457)
Informatică aplicată. Tehnici bazate pe calculator cu aplicații practice (440)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Violeta, CARA-RUSNAC, Aliona. Inovaţiile în contractele cu titlu gratuit încheiate în mediul online. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2022, nr. 4(63), pp. 46-50. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.4(63).08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Institutului Naţional al Justiţiei
Numărul 4(63) / 2022 / ISSN 1857-2405

Inovaţiile în contractele cu titlu gratuit încheiate în mediul online

New trends of the gratuitous contracts in online area

DOI:https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.4(63).08
CZU: 347.472:004.9

Pag. 46-50

Cojocaru Violeta, Cara-Rusnac Aliona
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2022


Rezumat

Contractele cu titlu gratuit încheiate în mediul online sunt privite mai mult ca o excepţie de la regula generală. Mediul online este un mediu perfect pentru comercializarea produselor. Comerţul electronic a luat amploare mai ales în perioada pandemiei de COVID-19, iar contractele cu titlu gratuit sunt oferite de profesionişti ca o completare la contractele principale, oferite mai mult în calitate de accesorii-cadouri la achiziţia principală. Prezenta cercetare analizează riscurile încheierii contractelor cu titlu gratuit electronic. În acest studiu sunt analizate aspectele legislative ale contractelor cu titlu gratuit încheiate în mediul online. Totodată, în concluzie sunt prezentate avantajele şi dezavantajele încheierii contractelor cu titlu gratuit în mediul online şi se oferă recomandări în vederea reglementării protecţiei părţilor care încheie contracte cu titlu gratuit în mediul online.

Gratuitous contracts subscribed in online area are seen more as the exception of the general rule. Online area is a perfect medium for commercializing products, as electronic products came in large numbers in particular in times of pandemics, contracting them with gratuitous title being offered by professionals as an accessory to the main contract, being offered as accessory gifts to the main acquisition. This research will analyze the risks of concluding contracts with gratuitous electronic title. In this study we will analyze the legislative aspects of gratuitous contracts concluded in the online environment. At the same time, in the conclusion we will present the advantages and disadvantages of concluding contracts for gratuitous in the online environment, with recommendations for the regulation of the protection of the parties that conclude contracts for free in the online environment.

Cuvinte-cheie
contract cu titlu gratuit, contract de donație, contract electronic, contract digital, bun digital, spaţiu digital,

contract with gratuitous title, donation contract, e-contract, digital contract, e-goods, digital environment