Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-18 23:28 |
![]() RADU, Corina. Aspecte psihopedagogice ale profilului moral al adolescenţilor contemporani. In: Provocări şi oportunităţi în educaţie, 26-27 martie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, pp. 109-117. ISBN 978-9975-88-054-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Provocări şi oportunităţi în educaţie 2018 | |||||
Conferința "Provocări şi oportunităţi în educaţie" Cahul, Moldova, 26-27 martie 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 109-117 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Educaţia este darul cel mai frumos care poate fi făcut omului şi aceasta a fost concepută ca o activitate de formare şi dezvoltare armonioasă a fiinţei umane. O dezvoltare plenară, armonioasă a omului reclamă o activitate de modelare a lui în multiple planuri, aflate într-o strânsă conexiune: fizic, intelectual, moral, estetic şi practic. Dintre toate aceste aspecte o importanţă deosebită acordăm celui moral fiindcă el este acea faţă a omului care îl defineşte ca om prin ceea ce face şi ceea ce gândeşte. Omul nu se naşte fiinţă morală, ci devine, iar maniera în care devine depinde esenţial de educaţia pe care o primeşte. Ch. Darwin, credea, fără rezerve, că deosebirea cea mai mare dintre om şi celelate animale rezidă în simţul moral, care este înnăscut şi nu dobândit. Dezvoltarea conștiinței și conduitei morale a tinerei generații depinde în mare parte și de educaţia primită. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţie morală, valori morale, norme și reguli morale, relații morale, atitudini morale, conduită morală, conștiință morală, moral education, moral values, moral standards and rules, moral relations, moral attitudes, moral behaviour, moral conscience |
|||||
|