Imagologia, direcție de cercetare prioritară pentru secolul XXI
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
189 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-10 11:58
SM ISO690:2012
LUCHIANCIUC, Natalia. Imagologia, direcție de cercetare prioritară pentru secolul XXI . In: Provocări şi oportunităţi în educaţie, 26-27 martie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, pp. 65-71. ISBN 978-9975-88-054-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Provocări şi oportunităţi în educaţie 2018
Conferința "Provocări şi oportunităţi în educaţie"
Cahul, Moldova, 26-27 martie 2018

Imagologia, direcție de cercetare prioritară pentru secolul XXI

Imagology, priority research orientation for the 21st century


Pag. 65-71

Luchianciuc Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2022


Rezumat

Ceea ce formează imaginea pe care un popor și-o face despre altul reprezintă una dintre preocupările de bază ale unei discipline relativ noi în știința de astăzi - imagologia, direcție de cercetare despre care se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani, fiind una prioritară pentru acest mileniu. Deși a fost întâmpinată la început cu mari reticențe, fiind atacată de unii reprezentanți ai unor științe conexe, imagologia și-a găsit teren de dezvoltare în mai multe domenii. În acest sens sunt evidente contribuțiile imagologice apărute în domenii precum istoria, economia politică, sociologia, antropologia culturală, psihiatria, politologia și, nu în ultimul rând, literatura. Astfel, în dependență de perspectiva de interpretare a faptelor și de specificul materialului cercetat, putem vorbi despre diverse tipuri de imagologie. În demersul nostru vom lua în discuție 3 tipuri de imagologie: istorică, psihologică și literară. Totodată, vom încerca să stabilim tipurile de imagini cu care operează această disciplină.

What makes the image one people in the other’s eyes seems to be one of the basic preoccupations of a relatively new discipline in today’s science – imagology – a direction of research that has been increasingly spoken of recently, and being a priority for this millennium. Although it was met with great reluctance at first, being criticised by some representatives of related sciences, imagology has found development ground in several areas. In this regard, obvious are imaginative contributions in areas such as history, political economy, sociology, cultural anthropology, psychiatry, political science and, last but not least, literature. Thus, depending on the perspective of interpreting the facts and the specificity of the researched material, various types of imagology might be considered. The present paper discusses three types of imagology: historical, psychological and literary. Moreover, it aims at determining the types of images with which this discipline operates.

Cuvinte-cheie
imagologie, tipuri de imagini, tipuri de imagologie, identitate, alteritate, clişeu de percepţie, heteroimagine, autoimagine,

imagology, types of images, types of imagology, identity, otherness, cliché of perception, hetero-image, selfimage