Articolul precedent |
Articolul urmator |
189 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-10 11:58 |
SM ISO690:2012 LUCHIANCIUC, Natalia. Imagologia, direcție de cercetare prioritară pentru secolul XXI . In: Provocări şi oportunităţi în educaţie, 26-27 martie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, pp. 65-71. ISBN 978-9975-88-054-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Provocări şi oportunităţi în educaţie 2018 | ||||||
Conferința "Provocări şi oportunităţi în educaţie" Cahul, Moldova, 26-27 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 65-71 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ceea ce formează imaginea pe care un popor și-o face despre altul reprezintă una dintre preocupările de bază ale unei discipline relativ noi în știința de astăzi - imagologia, direcție de cercetare despre care se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani, fiind una prioritară pentru acest mileniu. Deși a fost întâmpinată la început cu mari reticențe, fiind atacată de unii reprezentanți ai unor științe conexe, imagologia și-a găsit teren de dezvoltare în mai multe domenii. În acest sens sunt evidente contribuțiile imagologice apărute în domenii precum istoria, economia politică, sociologia, antropologia culturală, psihiatria, politologia și, nu în ultimul rând, literatura. Astfel, în dependență de perspectiva de interpretare a faptelor și de specificul materialului cercetat, putem vorbi despre diverse tipuri de imagologie. În demersul nostru vom lua în discuție 3 tipuri de imagologie: istorică, psihologică și literară. Totodată, vom încerca să stabilim tipurile de imagini cu care operează această disciplină. |
||||||
Cuvinte-cheie imagologie, tipuri de imagini, tipuri de imagologie, identitate, alteritate, clişeu de percepţie, heteroimagine, autoimagine, imagology, types of images, types of imagology, identity, otherness, cliché of perception, hetero-image, selfimage |
||||||
|