Impactul stilurilor de gândire și stilurilor de învățare asupra performanței academice la adolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
350 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7.072.42 (1)
Psihologie (3442)
SM ISO690:2012
FRAICOR, Cristina Ana-Maria, CÎNDEA, Adela. Impactul stilurilor de gândire și stilurilor de învățare asupra performanței academice la adolescenți. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 2(41), pp. 61-70. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p61-70
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(41) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Impactul stilurilor de gândire și stilurilor de învățare asupra performanței academice la adolescenți

The impact of learning and thinking styles on adolescent academic performance

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p61-70
CZU: 159.922.7.072.42

Pag. 61-70

Fraicor Cristina Ana-Maria1, Cîndea Adela2
 
1 Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, Mehedinți,
2 Universitatea de Vest, Timişoara
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2022


Rezumat

În acest studiu am examinat o serie de clarifi cări conceptuale cu privire la stilurile de învățare, stilurile de gândire și impactul acestora asupra performanței academice a elevilor de liceu. Studiul a implicat un eșantion de 60 de elevi din mediul urban cu vârste cuprinse între 16 și 17 ani. Au fost aplicate două instrumente validate pe populația românească pentru evidențierea stilurilor de învăţare și și stilurile de gândire. Performanțele școlare ale elevilor implicați în studiu au fost înregistare prin intermediul mediilor generale ale acestora. Cercetarea a evidențiat existența unor corelații pozitive între performanțele școlare ale elevilor și stilurile de învățare refl exiv și teoretic pe de o parte și stilurile de gândire progresist, judiciar, executiv și legislativ pe de altă parte.

In this study we examined a number of conceptual clarifi cations regarding learning styles, thinking styles and their impact on the academic performance of high school students. The study involved a sample of 60 urban students aged between 16 and 17 years old. Two tools validated on the Romanian population were applied to highlight learning styles and thinking styles. The academic performance of the students participating in the study was recorded through their general averages. The research also highlights the existence of positive correlations between students’ school performance and refl ective and theoretical learning styles, on the one hand, and progressive, judicial, executive and legislative thinking styles on the other.

Cuvinte-cheie
stil de învăţare, stil de gândire, performanțe școlare, liceu,

learning style, thinking style, school performance, high school