Adolescenţi evaluaţi catamnestic cu simptome ale tulburării hiperactive cu deficit de atenție din perioada copilăriei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
275 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 22:52
SM ISO690:2012
PALADICIUC, Daniel, NACU, Anatolie. Adolescenţi evaluaţi catamnestic cu simptome ale tulburării hiperactive cu deficit de atenție din perioada copilăriei. In: Sănătate mintală într-o lume plină de provocări: Congresului Internațional al Societății Psihiatrilor, Narcologilor, Psihoterapeuților și Psihologilor Clinicieni, Ed. 1, 23-26 iunie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2018, Ediția a I-a, p. 40.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătate mintală într-o lume plină de provocări
Ediția a I-a, 2018
Congresul " Sănătate mintală într-o lume plină de provocări"
1, Chişinău, Moldova, 23-26 iunie 2018

Adolescenţi evaluaţi catamnestic cu simptome ale tulburării hiperactive cu deficit de atenție din perioada copilăriei


Pag. 40-40

Paladiciuc Daniel, Nacu Anatolie
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2022


Rezumat

Introducere: Adaptarea la procesul educaţional constituie o dificultate pentru o mare parte a familiilor cu copii cu simptome ADHD (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder). Acești elevi sunt percepuți ca având comportamente deranjante de neatenție, impulsivitate, provocare. Cadrele didactice sunt cele care recomandă o evaluare specializată fie la psiholog fie la medic. Lipsa medicației specifice ADHD în Republica Moldova determină o abordarea psihologică și psihoterapeutică ca alegere de bază. Obiectiv: Studiul a avut ca obiectiv să evalueze cantitativ aspectele dezvoltării şcolare şi sociale a elevilor ajunși adolescenți împreună cu părinţii acestora, elevi care s-au adresat prima oară la serviciul psihologico-medical cu problemele ADHD în perioada claselor primare. Metodă: Studiul a evaluat catamnestic 72 de elevi, care s-au adresat la Centrul Psiho-Socio-Pedagogic în perioada 2005-2010 cu simptome ADHD. Au fost folosite instrumente ca: fișa individuală elaborată pentru studiu, chestionar ADHD ( Döpfner) și chestionarul CBCL, testul Inelele Landolt, chestionarul YSR, desenul proiectiv ”Familia mea”. Rezultate: S-a constat că aproximativ jumătate dintre elevii evaluați nu prezintă simptome ADHD în adolescență, indicele productivității atenției nivel înalt și foarte înalt, dar denotă competențe sociale în intervalul clinic și de limită, iar în desenul proiectiv se constată anxietate. Intervenția cea mai frecventă este consilierea psihologică,iar tratamentul este nootrop și hipnotic sedativ. Concluzie: Evaluarea directă a elevilor cu simptome ADHD ajunși adolescenți cât și părinților, a găsit mai puține simptome specifice, dar continuă să prezinte dificultăți de adaptare socială și relațională.

Cuvinte-cheie
simtome ADHD, elevi, părinţi, adaptare