Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 14:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
65.012.32:316.6 (1) |
Conducere și organizare în industrie, comerț și comunicații (2493) |
Psihologie socială (1001) |
![]() TOPALO, Anna. Analiza culturii organizaționale din Republica Moldova din perspectiva dimensiunilor lui Hofstede. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.2, pp. 159-161. ISBN 978-9975-50-287-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 18, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 65.012.32:316.6 | ||||||
Pag. 159-161 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In this article, is represented an analysis of the organizational culture of en-terprises in the Republic of Moldova, in terms of the dimensions established by the German psychologist Dr. Geert Hofstede (namely: power distance index, individualism / collectivism, masculinity / femininity, uncertainty avoidance index, long-term guidance and indulgence in-dex), taken in comparison with corporate culture indicators in Germany. It is certain that the environment created within a company is considerably influenced by the national culture of the state in which the company operates. Thus, this study is of particular importance, being analyzed the organizational cultures of 2 different countries both culturally and economically |
||||||
Cuvinte-cheie organizational culture, national culture, Hofstede’s dimensions, enterprises |
||||||
|