Optimizarea raportului profesor-elev prin dezvoltarea capacităților empatice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
436 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 18:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
ILICCIEV, Maxim. Optimizarea raportului profesor-elev prin dezvoltarea capacităților empatice . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 141-147. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Optimizarea raportului profesor-elev prin dezvoltarea capacităților empatice

Optimizing the teacher-student relationship by developing empathic capabilities

CZU: 37.015.3

Pag. 141-147

Ilicciev Maxim
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Sfera emoțională este un sistem complex și în continuă schimbare care se formează și se diferențiază în procesul de creștere și dezvoltare a unei persoane. Înțelegerea sferei emoționale nu este completă, cu condiția să nu fie dezvăluite tipurile de relații care există între sferă și personalitate ca formațiune complexă și holistică. În centrul procesului de formare a activității educaționale se află nu numai formarea acțiunilor cognitive, ci și formarea unui sistem de interacțiune a relațiilor. Acest aspect al luării în considerare a sentimentelor este direct legat de problemele educației. Pe măsură ce se formează noi calități, copilul ca persoană dobândește trăsături complet noi, iar procesul de schimbare a sentimentelor este asociat cu schimbări în personalitatea elevului în sine. Componenta emoțională în relația dintre un profesor și un elev este una dintre cele mai importante caracteristici ale relațiilor într-o școală modernă. Desigur, relațiile interumane și orice acte de comunicare care le implementează, cu siguranță, au una sau alta componentă emoțională sau evaluativă. Astfel, evidențiem importanța formei în care se vor organiza activitățile și comunicarea școlarilor, precum și importanța modalităților de implementare a atitudinii profesorului față de personalitatea elevului.

The emotional sphere is a complex and constantly changing system that is formed and differentiated in the process of growth and development of a person. Understanding the emotional sphere is not complete, provided that the types of relationships that exist between the sphere and the personality as a complex and holistic formation are not revealed. At the heart of the process of forming the educational activity is not only the formation of cognitive actions, but also the formation of a system of interaction of relationships. This aspect of feeling consideration is directly related to the issues of education. As new qualities are formed, the child as a person acquires completely new traits, and the process of changing feelings is associated with changes in the personality of the student himself. The emotional component in the relationship between a teacher and a student is one of the most important features of relationships in a modern school. Of course, interpersonal relationships and any acts of communication that implement them certainly have one or another emotional or evaluative component. Thus, we emphasize the importance of the way in which the activities and communication of the students will be organized, as well as the importance of the ways of implementing the teacher's attitude towards the student's personality.

Cuvinte-cheie
sferă emoțională, empatie, educaţie, Interacțiune educațională,

emotional sphere, empathy, education, Educational interaction