Demersuri inovative în educație facilitate de Știința Deschisă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
440 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-25 12:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.895:37 (12)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Maria. Demersuri inovative în educație facilitate de Știința Deschisă. In: Știința Deschisă în Republica Moldova, Ed. Ediția 2, 27-28 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 2, pp. 291-300. ISBN 978-9975-3564-0-4. DOI: https://doi.org/10.57066/sdrm22.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Știința Deschisă în Republica Moldova
Ediția 2, 2022
Conferința "Știința Deschisă în Republica Moldova"
Ediția 2, Chişinău, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Demersuri inovative în educație facilitate de Știința Deschisă

Innovative approaches in education facilitated by Open Science

DOI:https://doi.org/10.57066/sdrm22.19
CZU: 001.895:37

Pag. 291-300

Ungureanu Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2022


Rezumat

Actualizarea permanentă a programelor școlare, adaptarea practicilor didactice de predare-învățare și evaluare, reevaluarea statutului și rolului cadrului didactic, reconsiderarea relației școală – familie – comunitate, creșterea calității relației elev – profesor reprezintă probleme acute ale sistemelor de educație din România și Republica Moldova. În toate sectoarele esențiale ale educației se cer demersuri inovative, prin care să se creeze un cadru educațional capabil să răspundă nevoilor de cunoaștere și dezvoltare ale noilor generații. Știința Deschisă facilitează construcția acestor demersuri, asigurând accesul la cele mai recente produse științifice pe care le oferă cercetarea.

Actualizarea permanentă a programelor școlare, adaptarea practicilor didactice de predare-învățare și evaluare, reevaluarea statutului și rolului cadrului didactic, reconsiderarea relației școală – familie – comunitate, creșterea calității relației elev – profesor reprezintă probleme acute ale sistemelor de educație din România și Republica Moldova. În toate sectoarele esențiale ale educației se cer demersuri inovative, prin care să se creeze un cadru educațional capabil să răspundă nevoilor de cunoaștere și dezvoltare ale noilor generații. Știința Deschisă facilitează construcția acestor demersuri, asigurând accesul la cele mai recente produse științifice pe care le oferă cercetarea.

The permanent updating of the curricula, the adaptation of the teachinglearning and evaluation practices, the reassessment of the status and role of the teacher, the reconsideration of the school-family-community relationship, the increase of the quality of the student-teacher relationship represent acute problems of the education systems in Romania and the Republic of Moldova. In all essential sectors of education, innovative steps are required to create an educational framework capable of meeting the knowledge and development needs of new generations. Open Science facilitates the construction of these endeavors, ensuring access to the latest scientific products that research offers.

Cuvinte-cheie
Știință Deschisă, inovaţie, educaţie, politici educaţionale, basm, reușită școlară,

open science, innovation, education, education policies, fairy tale, school success