Articolul precedent |
Articolul urmator |
368 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 00:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.722.7 (3) |
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4599) |
SM ISO690:2012 VRABIE, Silvia, ZGHEREA, Daniela. Metode de cunoaștere a personalității școlarilor din clasele primare. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 272-278. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.722.7 | ||||||
Pag. 272-278 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The student's personality is a fundamental element in the teaching process, it is a raw material that the teacher has the duty to sand properly based on deep knowledge of its features. Knowing the student's personality allows the teacher, regardless of the discipline he teaches, to structure in a real way, imprinting its dynamism, the artificiality of teaching a lesson being eliminated by the way in which the teacher, knowing the student's personality, knows how to motivate his participation in class. Without an adequate knowledge of the abilities, abilities, orientations, natural predispositions of the student and without a continuous connection of the teacher to the new, the didactic act, as a whole, risks to be damaged, with negative consequences for all parties involved. |
||||||
Cuvinte-cheie Method, personality, school, metodă, personalitate, școlar |
||||||
|