Tranziția de la știință la practică în structura științelor educației
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
238 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-27 19:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013:[371.33+371.38] (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
PANICO, Vasile. Tranziția de la știință la practică în structura științelor educației. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.2, pp. 171-179. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.2, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Tranziția de la știință la practică în structura științelor educației

CZU: 37.013:[371.33+371.38]

Pag. 171-179

Panico Vasile
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2022


Rezumat

Studiul este consacrat analizei și dezvoltării conceptului tranziției de la știință la practică în structura științelor educației. În lucrare se examinează procedurile, principiile și condițiile de realizare a tranziției de la știință la practica educațională. Principiile tranziției sunt: raportarea modelului teoretic și normativ la posebilitățile realității educaționale; modificarea creativă și permanentă a modelelor ideale în raport cu realitatea științifică și exigențele practicii educaționale; unitatea determinismului intern și extern; raportarea echilibrată a factorului național și general-uman; principiul creativ, funcțional și prognostic. Condițiile de bază în realizarea tranziției de la știință la practică în structura științelor educației sunt următoarele: activarea și autoactivarea motivelor responsabilității și obligativității către activitatea și produsul științific; raportarea normativităților/produselor practice la motivele agenților educaționali; adaptarea și readaptarea produselor cercetării la situațiile educaționale concrete.

The study is devoted to the analysis and development of the concept of the transition from science to practice in the structure of education sciences. The paper examines the procedures, principles, and conditions for making the transition from science to educational practice. The principles of the transition are: relating the theoretical and normative model to the possibilities of the educational reality; creative and permanent modification of the ideal models in relation to the scientific reality and the exigencies of the educational practice; the unity of internal and external determinism; balanced reporting of the national and general human factor; the creative, functional and prognostic principle. The basic conditions in making the transition from science to practice in the structure of education sciences are the following: activation and self-activation of the reasons for responsibility and obligation to the scientific activity and product; reporting practical products on the grounds to the motives of the educational agents; adapting and readapting research products to concrete educational situations.

Cuvinte-cheie
conceptul de tranziție, știinţele educaţiei, practica educațională, principiile și condițiile tranziției,

the concept of transition, the sciences of education, educational practice, the principles and conditions of transition