Articolul precedent |
Articolul urmator |
238 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-27 19:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013:[371.33+371.38] (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 PANICO, Vasile. Tranziția de la știință la practică în structura științelor educației. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.2, pp. 171-179. ISBN 978-9975-76-398-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dialog intercultural polono-moldovenesc Vol. V, nr.2, 2022 |
||||||
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc" Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013:[371.33+371.38] | ||||||
Pag. 171-179 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul este consacrat analizei și dezvoltării conceptului tranziției de la știință la practică în structura științelor educației. În lucrare se examinează procedurile, principiile și condițiile de realizare a tranziției de la știință la practica educațională. Principiile tranziției sunt: raportarea modelului teoretic și normativ la posebilitățile realității educaționale; modificarea creativă și permanentă a modelelor ideale în raport cu realitatea științifică și exigențele practicii educaționale; unitatea determinismului intern și extern; raportarea echilibrată a factorului național și general-uman; principiul creativ, funcțional și prognostic. Condițiile de bază în realizarea tranziției de la știință la practică în structura științelor educației sunt următoarele: activarea și autoactivarea motivelor responsabilității și obligativității către activitatea și produsul științific; raportarea normativităților/produselor practice la motivele agenților educaționali; adaptarea și readaptarea produselor cercetării la situațiile educaționale concrete. |
||||||
Cuvinte-cheie conceptul de tranziție, știinţele educaţiei, practica educațională, principiile și condițiile tranziției, the concept of transition, the sciences of education, educational practice, the principles and conditions of transition |
||||||
|