Rolul portofoliului ȋn dezvoltarea personalitǎții
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
371 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-04 16:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.032:371.314.6 (1)
Educație (14391)
SM ISO690:2012
COMORAȘU, Aura. Rolul portofoliului ȋn dezvoltarea personalitǎții. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 107-112. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.1, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Rolul portofoliului ȋn dezvoltarea personalitǎții

CZU: 37.032:371.314.6

Pag. 107-112

Comorașu Aura
 
Școala Gimnazială Sascut, județul Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2022


Rezumat

Una dintre metodele de evaluare alternativă este portofoliul, fiind considerată cea mai vastă metodă, ce are ȋn centrul acțiunii elevul. Totodată, ilustrează o modalitate de evaluare alternativă pe o perioadă mai lungă de timp, reflectȃnd progresul elevului pe mai multe planuri. Așadar, această strategie de evaluare prin metoda portofoliului trebuie să se ȋncadreze ȋntr-un anumit context care are ȋn vedere: particularitățile de vȃrstă ale elevilor, specificul disciplinei, nevoile și abilitățile elevului etc. Devenind parte integrantă a actului de ȋnvătareevaluare, elevul ajunge să fie conștent de propria evoluție, fiind ajutat și de intervenția ȋnvățătorului care ȋi comunică ȋn permanență acestuia calitățile, defectele, ariile de ȋmbunățățire a activităților.

One of the alternative assessment methods is the portfolio, being considered the most extensive method, which has the student at the center of the action. At the same time, it illustrates an alternative way of assessment over a longer period of time, reflecting the student's progress on several levels. Therefore, this evaluation strategy through the portfolio method must be framed in a certain context that takes into account: the particularities of the students' age, the specifics of the discipline, the needs and abilities of the student, etc. Becoming an integral part of the act of learning-assessment, the student becomes aware of his own evolution, being helped by the intervention of the teacher who constantly communicates to him the qualities, defects, areas for improvement of activities.

Cuvinte-cheie
portofoliu, dezvoltare, strategie, elev, personalite,

portfolio, development, strategy, student, personality