Formularea unui produs de parfumerie cu potenţial alergen redus cu note oriental-ierboase
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
323 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-24 11:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
665.57 (5)
Uleiuri. Grăsimi. Ceruri. Adezivi. Gume. Rășine (112)
SM ISO690:2012
GRIGORAS, Carolina. Formularea unui produs de parfumerie cu potenţial alergen redus cu note oriental-ierboase. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 26, 1 februarie - 1 martie 2022, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 26, Vol.2, pp. 21-23. ISBN 978-9975-159-49-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 26, Vol.2, 2022
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
26, Chișinău, Moldova, 1 februarie - 1 martie 2022

Formularea unui produs de parfumerie cu potenţial alergen redus cu note oriental-ierboase

CZU: 665.57

Pag. 21-23

Grigoras Carolina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2022


Rezumat

În parfumerie există tendința eliminării substanțelor indezirabile, producătorii căutând să evite substanțele cu un potențial alergen sporit, frecvent identificate în compoziția produselor pafumerice. Urmărind această tendinţă, au fost concepute și realizate parfumuri de tip lichid cu note oriental-ierboase formulate pe bază de uleiuri eterice, ce nu conțin deloc sau conțin în cantități minore în compoziția sa ingrediente aromatice potențial alergice, naturale sau sintetice, reglementate cu ajutorul Regulamentului EC 1223/2009 [1]. Parfumurile au fost produse după fluxul tehnologic ce include următoarele etape: dozarea ingredientelor, omogenizarea, maturarea, diluarea cu alcool etilic, maturarea/stabilizarea, filtrarea, ambalarea [1]. Parfumurile elaborate sunt consituite din 20% compoziție aromatică și în rest solvent, alcool etilic de 90°. De asemenea produsul parfumeric a fost elaborat după o piramidă olfactivă, pentru parfumuri aceasta este formată din 20% note de vârf (mentă, levănţică), 30% note de mijloc (chiparos, rozmarin, muşeţel, german) și 50% note de bază (santal, paciuli, smirnă) [1]. Iniţial au fost formulate 8 acorduri pe bază de uleiuri esenţiale, dintre care, 4 au fost selectate și obținute, în baza lor, parfumuri de tipul „Extra„ cu note oriental-ierboase. Calitatea acestora a fost evaluată în baza documentului tehnico-normativ în vigoare, standardul interstatal ГОСТ 31678-2012 [2]. Urmând cerințele acestui standard a fost verificată calitatea formulelor de produse elaborate. Aceste verificări au fost efectuate de 3 ori, la intervale de timp de cca 2-3 săptămâni, deoarece este extrem de important ca produsele cosmetice să fie stabile în plus față de utilizările lor funcționale. Controlul, după indicii de calitate fizico-chimici şi chimici, a relevat că formulările elaborate sunt conforme cerinţelor expuse în standardul în vigoare, atât la etapa imediat după formulare, cât și peste cca 2 luni de la elaborare, fapt ce dovedește stabilitatea produselor în timp. Pentru parfumurile elaborate a fost calculat prețul de cost, având în vedere cheltuilile directe și indirecte. Prețul de cost stabilit este unul estimativ, pentru un flacon cu volumul 5 mL, acesta constituie: “Formula 5” – 44,10 lei; “Formula 6” – 40,95 lei; “Formula 7” – 39,35 lei; “Formula 8” – 43,02 lei. Reieșind din valorile obținute se poate afirma că costul unui parfum “Extra” este cel mai costisitor din întreaga gamă de produse parfumerice, determinat în mare parte de materiile prime utilizate în prepararea parfumurilor. Aprecierea parfumurilor cu note oriental-ierboase de către potențialii consumatori a fost realizată prin aplicarea metodei focus-grup, cu implicarea a 11 participanți, dintre care, 3 bărbați și 8 femei, cu vârsta cuprinsă între 22-43 ani, dominanți fiind participanții cu vârsta de 22 ani (63,6%). Chestionarea potențialilor consumtatori a relevat că parfumul “Formula 8” este foarte plăcut, parfumul “Formula 5” este plăcut spre foarte plăcut, iar parfumurile “Formula 6” și “Formula 7” sunt ordinare. După părerea respondenților, cele mai reuşite produse parfumerice sunt “Formula 5” și “Formula 8”. Scopul parfumurilor elaborate este de a conferi pielei o aromă plăcută. Mirosul, fiind esențiala propritetate funcțională. Proprietățile estetice sunt determinate de aspectul parfumurilor elaborate, ambalajul primar și secundar. Ambalajul primar, fiind unul cu pulverizator, ceea ce determină și ergonomicitatea produselor [3]. Analiza proprietăților esențiale de consum în raport cu parfumurile elaborate, arată că acestea întrunesc toate proprietățile ce determină caracteristicile comerciale ale unui produs parfumeric.