Rolul portalurilor de cazare în identificarea nivelului de calitate a serviciilor de ospitalitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
364 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 00:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48:004.738.52 (1)
Turism (547)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (535)
SM ISO690:2012
ȚARANU, Elena. Rolul portalurilor de cazare în identificarea nivelului de calitate a serviciilor de ospitalitate. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 26, 1 februarie - 1 martie 2022, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 26, Vol.1, pp. 286-288. ISBN 978-9975-159-50-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 26, Vol.1, 2022
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
26, Chișinău, Moldova, 1 februarie - 1 martie 2022

Rolul portalurilor de cazare în identificarea nivelului de calitate a serviciilor de ospitalitate

CZU: 338.48:004.738.52

Pag. 286-288

Țaranu Elena
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 iulie 2022


Rezumat

Transformările digitale s-au accelerat considerabil în ultima perioadă la nivel global în industria turismului și ospitalității, astfel lansându-sediverse aplicații și site-uri web care facilitează transparența informației, modul de funcționare a întreprinderilor, modul de promovare a produselor/serviciilor, etc. Ghidul sistemelor de rezervare pentru consumatori esteacea soluție destinată clienților ce doresc să facă rezervare online fie a unei călătorii, a unei camere de la un hotel, etc., direct de pe sistem, urmând anumite criterii de alegere a unui sistem sigur și de încredere. Scopulacestei cercetări este de a argumenta rolul portalurilor de cazarepentru identificarea nivelului de calitate a serviciilor de ospitalitate și crearea unui ghid destinat beneficiarilor. În realizarea scopului au fost stabilite următoarele obiective: de a prezenta importanța portalurilor de turism, a analiza unele date statistice cu privire la vânzările de călătorii online, de a identifica criteriile de alegere a unui sistem sigur. Metodeleaplicate în cercetare au fost: analitică și sintetică, de observare și informare, critică, predictivă, comparativă. Software-ul portalului de turism este cunoscut în mod obișnuit ca o piață online, care permite utilizatorilor să obțină informații, comparând călătoriiFig. 1.1. Vînzările de călătoriile și serviciile mai multor companii într-un singur site.Rolul portalului de turism se evidențiază prin beneficiile pe care le oferă, precumreducerea costurilor de întreținere și a efortuluihard. Prezintă acces în timp real atât pentru clienți, cât și pentru agenții de turism. Automatizarea în asistența clienților, undechat-boții pot oferi asistență clienților 24/7. [4]Iar ca tendințe de dezvoltare a e-tourism-ului putem numi la nivel național portalul turistic de țară https://moldova.travel/, care este resursa online de promovare a Republicii Moldova.La nivel global există o varietate de tendințe,precum: AI (inteligența artificială), mesageria instantanee, vocal search (căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată). [2;3] Potrivit datelor statistice din 2018, cu privire la vânzările de călătorii online la nivel mondial din 2014 până în 2020, s-a estimat că în 2016, vânzările globale de călătorii online au totalizat 564,87 miliarde de dolari SUA. Se estimează că această cifră va crește la 755,94 miliarde de dolari SUA în 2019. (Fig. 1.1) Vizând companiile lider de pepiața OTA, Booking Holdings și Expedia au fost cele mai mari agenții de turism online după venituri la nivel mondial în 2020, generând aproape șapte miliarde, respectiv peste cinci miliarde de dolari SUA. Cu toate acestea, din cauza impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), veniturile ambelor companii s-au înjumătățit în comparație cu 2019. Booking de la 15 miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1] Fig. 1.2. Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial în 2019 și 2020 (în miliarde de dolari SUA), după venituri Sursa: https://www.statista.com/ Tehnologia digitală fiind acel vehicul spre globalizare, oferă posibilitatea de a accesa în timp real o mulțime de informații online, de exemplusistemele de rezervare,precum:booking, expedia, agoda, etc., prezintă tot Metodeleaplicateîn cercetareaufost:analiticăși sintetică, deobservareși informare, critică,predictivă, comparativă.Software-ul portalului deturismestecunoscutîn mod obișnuitcaopiațăonline, carepermite utilizatorilor săobținăinformații, comparând călătoriile și serviciile mai multorcompanii într-un singursite.Rolulportaluluideturismseevidențiazăprin beneficiile pecarele oferă, precumreducereacosturilordeîntreținereși aefortuluihard. Prezintăacces în timp real atâtpentru clienți, cât și pentruagenții deturism. Automatizareaîn asistențaclienților, undechat-boții pot oferi asistențăclienților 24/7.[4]Iar catendințe dedezvoltareae-tourism-uluiputem numilanivel naționalportalulturistic dețarăhttps://moldova.travel/, careeste resursaonlinedepromovareaRepubliciiMoldova.Lanivel globalexistăo varietatedetendințe,precum:AI(inteligența artificială), mesageriainstantanee,vocal search(căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată).[2;3]Potrivitdatelorstatisticedin 2018, cu privirela vânzările decălătorii onlinela nivel mondial din 2014 pânăîn 2020, s-aestimat căîn 2016, vânzările globale decălătorii onlineau totalizat 564,87 miliardededolari SUA.Seestimeazăcăaceastă cifrăvacrește la 755,94 miliardededolari SUAîn 2019.(Fig.1.1)Vizândcompaniilelider depepiațaOTA, BookingHoldings și Expedia au fost cele mai mari agenții deturismonlinedupăvenituri la nivel mondialîn 2020, generând aproapeșapte miliarde, respectiv peste cinci miliardededolariSUA.Cu toateacestea, din cauzaimpactului pandemiei decoronavirus (COVID-19), veniturileambelorcompanii s-au înjumătățit în comparațiecu 2019. Bookingdela15miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1]Fig. 1.2 Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial în 2019 și 2020 (în miliarde de dolari SUA), după venituriSursa:https://www.statista.com/Tehnologia digitală fiindacel vehicul spreglobalizare, oferăposibilitateadeaaccesaîn timp realomulțime deinformațiionline, deexemplusistemele derezervare,precum:booking, expedia, agoda,etc., prezintătotnecesaruldeinformațiecătreclient.Conform uneianalizeasupraacestorsistemese le și serviciile mai multor companii într-un singur site.Rolul portalului de turism se evidențiază prin beneficiile pe care le oferă, precumreducerea costurilor de întreținere și a efortuluihard. Prezintă acces în timp real atât pentru clienți, cât și pentru agenții de turism. Automatizarea în asistența clienților, undechat-boții pot oferi asistență clienților 24/7. [4]Iar ca tendințe de dezvoltare a e-tourism-ului putem numi la nivel național portalul turistic de țară https://moldova.travel/, care este resursa online de promovare a Republicii Moldova.La nivel global există o varietate de tendințe,precum: AI (inteligența artificială), mesageria instantanee, vocal search (căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată). [2;3] Potrivit datelor statistice din 2018, cu privire la vânzările de călătorii online la nivel mondial din 2014 până în 2020, s-a estimat că în 2016, vânzările globale de călătorii online au totalizat 564,87 miliarde de dolari SUA. Se estimează că această cifră va crește la 755,94 miliarde de dolari SUA în 2019. (Fig. 1.1) Vizând companiile lider de pepiața OTA, Booking Holdings și Expedia au fost cele mai mari agenții de turism online după venituri la nivel mondial în 2020, generând aproape șapte miliarde, respectiv peste cinci miliarde de dolari SUA. Cu toate acestea, din cauza impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), veniturile ambelor companii s-au înjumătățit în comparație cu 2019. Booking de la 15 miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1] Fig. 1.2. Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial în 2019 și 2020 (în miliarde de dolari SUA), după venituri Sursa: https://www.statista.com/ Tehnologia digitală fiind acel vehicul spre globalizare, oferă posibilitatea de a accesa în timp real o mulțime de informații online, de exemplusistemele de rezervare,precum:booking, expedia, agoda, etc., prezintă tot Metodeleaplicateîn cercetareaufost:analiticăși sintetică, deobservareși informare, critică,predictivă, comparativă.Software-ul portalului deturismestecunoscutîn mod obișnuitcaopiațăonline, carepermite utilizatorilor săobținăinformații, comparând călătoriile și serviciile mai multorcompanii într-un singursite.Rolulportaluluideturismseevidențiazăprin beneficiile pecarele oferă, precumreducereacosturilordeîntreținereși aefortuluihard. Prezintăacces în timp real atâtpentru clienți, cât și pentruagenții deturism. Automatizareaîn asistențaclienților, undechat-boții pot oferi asistențăclienților 24/7.[4]Iar catendințe dedezvoltareae-tourism-uluiputem numilanivel naționalportalulturistic dețarăhttps://moldova.travel/, careeste resursaonlinedepromovareaRepubliciiMoldova.Lanivel globalexistăo varietatedetendințe,precum:AI(inteligența artificială), mesageriainstantanee,vocal search(căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată).[2;3]Potrivitdatelorstatisticedin 2018, cu privirela vânzările decălătorii onlinela nivel mondial din 2014 pânăîn 2020, s-aestimat căîn 2016, vânzările globale decălătorii onlineau totalizat 564,87 miliardededolari SUA.Seestimeazăcăaceastă cifrăvacrește la 755,94 miliardededolari SUAîn 2019.(Fig.1.1)Vizândcompaniilelider depepiațaOTA, BookingHoldings și Expedia au fost cele mai mari agenții deturismonlinedupăvenituri la nivel mondialîn 2020, generând aproapeșapte miliarde, respectiv peste cinci miliardededolariSUA.Cu toateacestea, din cauzaimpactului pandemiei decoronavirus (COVID-19), veniturileambelorcompanii s-au înjumătățit în comparațiecu 2019. Bookingdela15miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1]Fig. 1.2 Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial în 2019 și 2020 (în miliarde de dolari SUA), după venituriSursa:https://www.statista.com/Tehnologia digitală fiindacel vehicul spreglobalizare, oferăposibilitateadeaaccesaîn timp realomulțime deinformațiionline, deexemplusistemele derezervare,precum:booking, expedia, agoda,etc., prezintătotnecesaruldeinformațiecătreclient.Conform uneianalizeasupraacestorsistemese

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Țaranu, E.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Rolul portalurilor de cazare &icirc;n identificarea nivelului de calitate a serviciilor de ospitalitate</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2022</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-159-49-4</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>338.48:004.738.52</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2022</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Transformările digitale s-au accelerat considerabil &icirc;n ultima perioadă la nivel global &icirc;n industria turismului și ospitalității, astfel lans&acirc;ndu-sediverse aplicații și site-uri web care facilitează transparența informației, modul de funcționare a &icirc;ntreprinderilor, modul de promovare a produselor/serviciilor, etc. Ghidul sistemelor de rezervare pentru consumatori esteacea soluție destinată clienților ce doresc să facă rezervare online fie a unei călătorii, a unei camere de la un hotel, etc., direct de pe sistem, urm&acirc;nd anumite criterii de alegere a unui sistem sigur și de &icirc;ncredere. Scopulacestei cercetări este de a argumenta rolul portalurilor de cazarepentru identificarea nivelului de calitate a serviciilor de ospitalitate și crearea unui ghid destinat beneficiarilor. &Icirc;n realizarea scopului au fost stabilite următoarele obiective: de a prezenta importanța portalurilor de turism, a analiza unele date statistice cu privire la v&acirc;nzările de călătorii online, de a identifica criteriile de alegere a unui sistem sigur. Metodeleaplicate &icirc;n cercetare au fost: analitică și sintetică, de observare și informare, critică, predictivă, comparativă. Software-ul portalului de turism este cunoscut &icirc;n mod obișnuit ca o piață online, care permite utilizatorilor să obțină informații, compar&acirc;nd călătoriiFig. 1.1. V&icirc;nzările de călătoriile și serviciile mai multor companii &icirc;ntr-un singur site.Rolul portalului de turism se evidențiază prin beneficiile pe care le oferă, precumreducerea costurilor de &icirc;ntreținere și a efortuluihard. Prezintă acces &icirc;n timp real at&acirc;t pentru clienți, c&acirc;t și pentru agenții de turism. Automatizarea &icirc;n asistența clienților, undechat-boții pot oferi asistență clienților 24/7. [4]Iar ca tendințe de dezvoltare a e-tourism-ului putem numi la nivel național portalul turistic de țară https://moldova.travel/, care este resursa online de promovare a Republicii Moldova.La nivel global există o varietate de tendințe,precum: AI (inteligența artificială), mesageria instantanee, vocal search (căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată). [2;3] Potrivit datelor statistice din 2018, cu privire la v&acirc;nzările de călătorii online la nivel mondial din 2014 p&acirc;nă &icirc;n 2020, s-a estimat că &icirc;n 2016, v&acirc;nzările globale de călătorii online au totalizat 564,87 miliarde de dolari SUA. Se estimează că această cifră va crește la 755,94 miliarde de dolari SUA &icirc;n 2019. (Fig. 1.1) Viz&acirc;nd companiile lider de pepiața OTA, Booking Holdings și Expedia au fost cele mai mari agenții de turism online după venituri la nivel mondial &icirc;n 2020, gener&acirc;nd aproape șapte miliarde, respectiv peste cinci miliarde de dolari SUA. Cu toate acestea, din cauza impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), veniturile ambelor companii s-au &icirc;njumătățit &icirc;n comparație cu 2019. Booking de la 15 miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1] Fig. 1.2. Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial &icirc;n 2019 și 2020 (&icirc;n miliarde de dolari SUA), după venituri Sursa: https://www.statista.com/ Tehnologia digitală fiind acel vehicul spre globalizare, oferă posibilitatea de a accesa &icirc;n timp real o mulțime de informații online, de exemplusistemele de rezervare,precum:booking, expedia, agoda, etc., prezintă tot Metodeleaplicate&icirc;n cercetareaufost:analiticăși sintetică, deobservareși informare, critică,predictivă, comparativă.Software-ul portalului deturismestecunoscut&icirc;n mod obișnuitcaopiațăonline, carepermite utilizatorilor săobținăinformații, compar&acirc;nd călătoriile și serviciile mai multorcompanii &icirc;ntr-un singursite.Rolulportaluluideturismseevidențiazăprin beneficiile pecarele oferă, precumreducereacosturilorde&icirc;ntreținereși aefortuluihard. Prezintăacces &icirc;n timp real at&acirc;tpentru clienți, c&acirc;t și pentruagenții deturism. Automatizarea&icirc;n asistențaclienților, undechat-boții pot oferi asistențăclienților 24/7.[4]Iar catendințe dedezvoltareae-tourism-uluiputem numilanivel naționalportalulturistic dețarăhttps://moldova.travel/, careeste resursaonlinedepromovareaRepubliciiMoldova.Lanivel globalexistăo varietatedetendințe,precum:AI(inteligența artificială), mesageriainstantanee,vocal search(căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată).[2;3]Potrivitdatelorstatisticedin 2018, cu privirela v&acirc;nzările decălătorii onlinela nivel mondial din 2014 p&acirc;nă&icirc;n 2020, s-aestimat că&icirc;n 2016, v&acirc;nzările globale decălătorii onlineau totalizat 564,87 miliardededolari SUA.Seestimeazăcăaceastă cifrăvacrește la 755,94 miliardededolari SUA&icirc;n 2019.(Fig.1.1)Viz&acirc;ndcompaniilelider depepiațaOTA, BookingHoldings și Expedia au fost cele mai mari agenții deturismonlinedupăvenituri la nivel mondial&icirc;n 2020, gener&acirc;nd aproapeșapte miliarde, respectiv peste cinci miliardededolariSUA.Cu toateacestea, din cauzaimpactului pandemiei decoronavirus (COVID-19), veniturileambelorcompanii s-au &icirc;njumătățit &icirc;n comparațiecu 2019. Bookingdela15miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1]Fig. 1.2 Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial &icirc;n 2019 și 2020 (&icirc;n miliarde de dolari SUA), după venituriSursa:https://www.statista.com/Tehnologia digitală fiindacel vehicul spreglobalizare, oferăposibilitateadeaaccesa&icirc;n timp realomulțime deinformațiionline, deexemplusistemele derezervare,precum:booking, expedia, agoda,etc., prezintătotnecesaruldeinformațiecătreclient.Conform uneianalizeasupraacestorsistemese&nbsp;le și serviciile mai multor companii &icirc;ntr-un singur site.Rolul portalului de turism se evidențiază prin beneficiile pe care le oferă, precumreducerea costurilor de &icirc;ntreținere și a efortuluihard. Prezintă acces &icirc;n timp real at&acirc;t pentru clienți, c&acirc;t și pentru agenții de turism. Automatizarea &icirc;n asistența clienților, undechat-boții pot oferi asistență clienților 24/7. [4]Iar ca tendințe de dezvoltare a e-tourism-ului putem numi la nivel național portalul turistic de țară https://moldova.travel/, care este resursa online de promovare a Republicii Moldova.La nivel global există o varietate de tendințe,precum: AI (inteligența artificială), mesageria instantanee, vocal search (căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată). [2;3] Potrivit datelor statistice din 2018, cu privire la v&acirc;nzările de călătorii online la nivel mondial din 2014 p&acirc;nă &icirc;n 2020, s-a estimat că &icirc;n 2016, v&acirc;nzările globale de călătorii online au totalizat 564,87 miliarde de dolari SUA. Se estimează că această cifră va crește la 755,94 miliarde de dolari SUA &icirc;n 2019. (Fig. 1.1) Viz&acirc;nd companiile lider de pepiața OTA, Booking Holdings și Expedia au fost cele mai mari agenții de turism online după venituri la nivel mondial &icirc;n 2020, gener&acirc;nd aproape șapte miliarde, respectiv peste cinci miliarde de dolari SUA. Cu toate acestea, din cauza impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), veniturile ambelor companii s-au &icirc;njumătățit &icirc;n comparație cu 2019. Booking de la 15 miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1] Fig. 1.2. Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial &icirc;n 2019 și 2020 (&icirc;n miliarde de dolari SUA), după venituri Sursa: https://www.statista.com/ Tehnologia digitală fiind acel vehicul spre globalizare, oferă posibilitatea de a accesa &icirc;n timp real o mulțime de informații online, de exemplusistemele de rezervare,precum:booking, expedia, agoda, etc., prezintă tot Metodeleaplicate&icirc;n cercetareaufost:analiticăși sintetică, deobservareși informare, critică,predictivă, comparativă.Software-ul portalului deturismestecunoscut&icirc;n mod obișnuitcaopiațăonline, carepermite utilizatorilor săobținăinformații, compar&acirc;nd călătoriile și serviciile mai multorcompanii &icirc;ntr-un singursite.Rolulportaluluideturismseevidențiazăprin beneficiile pecarele oferă, precumreducereacosturilorde&icirc;ntreținereși aefortuluihard. Prezintăacces &icirc;n timp real at&acirc;tpentru clienți, c&acirc;t și pentruagenții deturism. Automatizarea&icirc;n asistențaclienților, undechat-boții pot oferi asistențăclienților 24/7.[4]Iar catendințe dedezvoltareae-tourism-uluiputem numilanivel naționalportalulturistic dețarăhttps://moldova.travel/, careeste resursaonlinedepromovareaRepubliciiMoldova.Lanivel globalexistăo varietatedetendințe,precum:AI(inteligența artificială), mesageriainstantanee,vocal search(căutare vocală),VR (realitate virtuală), AR (realitatea augmentată).[2;3]Potrivitdatelorstatisticedin 2018, cu privirela v&acirc;nzările decălătorii onlinela nivel mondial din 2014 p&acirc;nă&icirc;n 2020, s-aestimat că&icirc;n 2016, v&acirc;nzările globale decălătorii onlineau totalizat 564,87 miliardededolari SUA.Seestimeazăcăaceastă cifrăvacrește la 755,94 miliardededolari SUA&icirc;n 2019.(Fig.1.1)Viz&acirc;ndcompaniilelider depepiațaOTA, BookingHoldings și Expedia au fost cele mai mari agenții deturismonlinedupăvenituri la nivel mondial&icirc;n 2020, gener&acirc;nd aproapeșapte miliarde, respectiv peste cinci miliardededolariSUA.Cu toateacestea, din cauzaimpactului pandemiei decoronavirus (COVID-19), veniturileambelorcompanii s-au &icirc;njumătățit &icirc;n comparațiecu 2019. Bookingdela15miliarde la 6,8 miliarde dolari SUA, iar Expedia de la 12 la 5,2 miliarde dolari SUA. (Fig.1.2)[1]Fig. 1.2 Cele mai importante agenții de turism online (OTA) la nivel mondial &icirc;n 2019 și 2020 (&icirc;n miliarde de dolari SUA), după venituriSursa:https://www.statista.com/Tehnologia digitală fiindacel vehicul spreglobalizare, oferăposibilitateadeaaccesa&icirc;n timp realomulțime deinformațiionline, deexemplusistemele derezervare,precum:booking, expedia, agoda,etc., prezintătotnecesaruldeinformațiecătreclient.Conform uneianalizeasupraacestorsistemese</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>