Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-06 19:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01|doi.org/10.5281 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3638) |
![]() POSŢAN, Liliana. Gândește global, acționează local! O strategie pentru educația globală In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 55-60. ISSN 1810-6455. DOI: 10.5281/zenodo.6732734 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6732734 | |||||
CZU: 37.01|doi.org/10.5281 | |||||
Pag. 55-60 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Articolul oferă o viziune asupra strategiei educației globale, fundamentată pe motto-ul ”Gândește global, acționează local!”. Autoarea analizează cele mai răspândite și comune caracteristici ale conceptului de ”globalizare”, pentru a propune strategii de formare a competențelor specifice de gândire globală și de acțiune locală pe tot parcursul vieții, în contexte de educație și învățare formală, nonformală și informală. Sunt stabilite, în temeiul reflecțiilor proprii și ale autorilor citați, că strategiile didactice ale educației globale vor urmări pozitivismul științific, veridicitatea informațiilor, contextualizarea, extrapolarea și conturarea legăturilor cu realitatea globală și cea locală pe mai mulți vectori. |
|||||
Cuvinte-cheie globalizare, educație globală, influențe, interacţiuni, strategii educaţionale, globalization, global education, influences, interactions, educational strategies |
|||||
|