Managementul participativ în instituțiile de învățământ profesional tehnic secundar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
279 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 19:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091 (27)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
JUC, Mariana, BRÎNZA, Maria. Managementul participativ în instituțiile de învățământ profesional tehnic secundar . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 29-35. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6722070
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Managementul participativ în instituțiile de învățământ profesional tehnic secundar

Participatory Management in Secondary Vocational Education and Training Institutions

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6722070
CZU: 377.091

Pag. 29-35

Juc Mariana, Brînza Maria
 
Școala Profesională nr. 5, mun. Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2022


Rezumat

Trăim într-o țară independentă, în care trebuie să ne conducem de un sistem democratic stabil, să folosim practici democratice, cum ar fi transparența și responsabilitatea, esențiale pentru o administrare competentă și receptivă și pentru o activitate eficientă și prosperă. Acestea vor rezulta în dezvoltarea armonioasă și buna funcționare a instituției. Este însă dificil pentru conducătorul instituției, oricât de capabil ar fi, să își optimizeze independent strategiile și să ia decizii tactice importante. Prin urmare, dezvoltarea și buna funcționare a instituției reclamă implicarea atât a conducerii, cât și a întregului colectiv pedagogic, fapt din care rezultă necesitatea de a promova managementul participativ. În articol sunt descrise particularitățile managementului participativ și beneficiile acestuia. Managementul participativ este un stil și un sistem managerial modern, care presupune mobilizarea tuturor actorilor educaționali în realizarea misiunii instituției și antrenarea lor în procesul decizional.

We live in an independent country, where we need to be governed by a stable democratic system and to use democratic practices, such as transparency and accountability, which are essential for a competent and receptive administration and for an efficient and prosperous activity. Such an approach will lead to a harmonious development and proper functioning of the institution. It is, however, difficult for the Head of the institution, no matter how capable, to optimize strategic decisions independently and to take important tactical decisions. Therefore, the development and proper functioning of the institution require the involvement of both the management and the entire teaching staff, resulting in the need to promote participatory management. The article presents the concept of participatory management and its benefits. It is a modern managerial style and system, which involves mobilizing all educational actors in order to achieve the mission of the institution, promoting their involvement in decision-making.

Cuvinte-cheie
învățământ profesional tehnic, management participativ, misiune, comunicare,

VET, participatory management, mission, communication