Aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice și globalizării educației (pregătire inițială)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
569 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-03 11:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091| (3)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice și globalizării educației (pregătire inițială). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 3-7. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6697302
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice și globalizării educației (pregătire inițială)

The Aspects of Pedagogical Culture Development in the Context of Teacher Professionalization and the Globalization of Education (Initial Training)

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6697302
CZU: 37.091|

Pag. 3-7

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2022


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretic în care se elucidează unele aspecte de formare a culturii pedagogice în contextul profesionalizării cadrelor didactice, și anume: obiectul și obiectivul major al acestui proces; axele de perspectivă ale teoriei instruirii; conținutul structurii sistemului cognitiv al cadrului didactic; caracteristicile arhitecturii cognitive a procesului de învățământ universitar pedagogic; condițiile de sporire a eficienței profesionalizării cadrelor didactice; importanța activităților practice, a autoperfecționării, a autoactualizării și a tipurilor de învățare care urmează a fi dezvoltate la studenții-pedagogi.

The article represents a theoretical study that elucidates some aspects of the formation of pedagogical culture in the context of teacher professionalization, namely: specifying the object and major objective of this process; identifying and describing the perspective axes of the training theory; presenting the structure of a teacher’s cognitive system; presenting the characteristics of the cognitive architecture of a pedagogical university education; delimiting the conditions for increasing the efficiency of teachers’ professionalization; specifying the importance of practical activities, self-improvement, self-updating, and the types of learning that need to be developed in trainee teachers.

Cuvinte-cheie
cultură pedagogică, cadre didactice, studenți-pedagogi, arhitectură cognitivă, tipuri de învățare,

pedagogical culture, teachers, trainee teachers, cognitive architecture, types of learning