Realizarea obiectivelor școlare prin jocuri, ca mijloc şi metodă a educaţiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
266 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-02 19:07
SM ISO690:2012
URICHIANU, Adrian, URICHIANU, Bogdan Adrian, URICHIANU-TOMA, Sanda. Realizarea obiectivelor școlare prin jocuri, ca mijloc şi metodă a educaţiei. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 101-102. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Realizarea obiectivelor școlare prin jocuri, ca mijloc şi metodă a educaţiei

The achievement of school objectives by games, as a means and method of education


Pag. 101-102

Urichianu Adrian1, Urichianu Bogdan Adrian2, Urichianu-Toma Sanda3
 
1 Universitatea „Titu Maiorescu”, Bucureşti,
2 Necunoscută, România,
3 Universitatea Româno-Americană, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Activitățile recreative sportive, practicate sub forma de jocuri, reprezintă cele mai des întâlnite forme de practicare a educației fizice, cea mai plăcută activitate și constituie fundamentele dezvoltării în educația copiilor. Prin acțiunile de a se juca, copiii dobândesc un set de mișcări și abilități educaționale, care stau la începutul tuturor activităților viitoare ale dezvoltării personalității lor. Jocurile, ca mijloc al educaţiei fizice, reprezintă o formă complexă de manifestare a exerciţiului fizic şi, datorită unor caracteristici de formă, conţinut şi efecte, este folosit în toate treptele sistemului nostru de învăţământ. Ipoteza cercetării. Prin practicarea jocurilor, atât în lecția de educaţie fizică, cât și în activitățile extracurriculare, se asigură îndeplinirea sarcinilor de a pregăti copii viguroși, capabili de un randament intelectual şi fizic tot mai important. Metodele utilizate în acest studiu sunt: metoda observației, studiul documentelor școlare, metoda sondajului, metoda analizei. Rezultate. După practicarea diferitelor jocuri, copiii devin mai puternici, mult mai curajoși, mai încrezători în forțele lor, mai disciplinați, mai pregătiți, rezistă mai ușor la dificultățile vieții și găsesc soluții practice în activitatea lor. Concluzii. Jocurile, ca formă organizată, reprezintă un mijloc și o metodă de educație fizică, rezolvând o serie de sarcini educative atât în realizarea obiectivelor lecției, cât și în selectarea unor viitori sportivi pentru performanță.

Sports recreational activities, practiced in the form of games, are the most common forms of practicing physical education, the most enjoyable activity and constitute the foundation of development in children's education. Through the action of playing children acquire a set of educational moves and abilities that are at the beginning of all future activities of their personality development. Games, as a means of physical education, are a complex form of manifestation of physical exercise and due to characteristics of form, content and effects, it is used in all levels of our education system. Research hypothesis. By practicing games both in the physical education lesson and in extra-curricular activities, it is ensured that the tasks of preparing vigorous children, capable of an increasingly important intellectual and physical performance, are fulfilled. The methods used in this study are: observation method, study of school documents, survey method and analysis method. Results. After practicing different games, children become stronger, more brave, more confident in their forces, more disciplined, more trained, more resilient to the difficulties of life, and find practical solutions in their work. Conclusions. The games, as an organized form, are a means and a method of physical education, solving a series of educational tasks both in accomplishing the lessons' objectives and in selecting future athletes for performance.

Cuvinte-cheie
educaţie fizică şcolară, jocuri de mişcare, obiective,

physical education, movement games, methods and means, objectives