Influența lecțiilor de educație fizică cu caracter de antrenament asupra stării sănătății elevilor de 10 – 11 ani din mediul urban
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
396 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-05 00:55
SM ISO690:2012
ŢIGANAŞ, Odetta, DORGAN, Victoria, POJAR, Diana. Influența lecțiilor de educație fizică cu caracter de antrenament asupra stării sănătății elevilor de 10 – 11 ani din mediul urban. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 95-96. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Influența lecțiilor de educație fizică cu caracter de antrenament asupra stării sănătății elevilor de 10 – 11 ani din mediul urban

The influence of physical training lessons on training on the health status of 10 to 11 year-old pupils in the urban environment


Pag. 95-96

Ţiganaş Odetta1, Dorgan Victoria1, Pojar Diana2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Liceul de Creativitate şi Inventică „Prometeu-Prim”
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2022


Rezumat

Unul dintre indicii de bază ai sănătății copiilor este cel al dezvoltării fizice, care poate fi influențată atât de factori interni, cât și externi. Numeroase studii au demonstrat că exercițiul fizic, practicat pe termen lung, îmbunătățește sănătatea fizică și mentală, având o contribuție pozitivă la procesul de învățare și dezvoltare a personalității, la reducerea riscului apariției afecțiunilor fizice și psihice asociate stilului de viață modern. Scopul studiului constă în evaluarea impactului factorilor din mediul de viață și activitate asupra dezvoltării fizice și a sănătății elevilor de 10-11 ani din mediul urban. Metodele de cercetare. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 141 elevi, 67 băieți și 74 fete cu vârsta cuprinsă între 10-11 ani, care au fost supuși investigațiilor antropometrice (talia, greutatea corporală și indicele de masă corporală). Constatări şi rezultate. Repartizarea elevilor după tipul morfologic denotă prevalența tipului constituțional Mas și Mes, care dețin cota preponderentă (47,5% - 41,9%) și a tipului constituțional Mis cu 10,6%. În rândul elevilor de 10-11 ani, procentul celor cu dezvoltare dezarmonioasă constituie 22,7% și acut dezarmonioasă 5,7%. Dezvoltarea fizică dezarmonioasă se decelează într-un procentaj mai mare la fete (60,0%) față de băieți (40,0%) și este caracterizată mai mult prin deficit de greutate (80,0%) decât prin surplus de greutate (20,0%). În dinamica anuală s-a observat o reducere a procentului de copii cu deficit de greutate cu 28,1% și o creștere anuală mai evidentă a taliei corporale la elevii microsomatici cu 5,9 cm în raport cu valorile testării inițiale. Valorile medii ale taliei și greutății corporale sunt ascendente și corespund vârstei și sexului. Concluzii şi recomandări. Elevii cu dezvoltare fizică armonioasă ocupă primul loc și reprezintă 71,6% din numărul total de elevi. Copiii cu dezvoltarea fizică desarmonioasă și acut dezarmonioasă reprezintă 28,4%. Aceștia nu întotdeauna pot fi atribuiți la grupa celor bolnavi, dar, de regulă, ei dispun de mecanisme nedesăvârșite de adaptare la condițiile nefavorabile ale mediului și trebuie incluși în grupa de risc.

One of the basic clues to children's health is physical development, which can be influenced by both internal factors and external factors. Numerous studies have shown that long-term physical exercise improves physical and mental health, making a positive contribution to the process of learning and developing personality, reducing the risk of physical and mental affections associated with modern lifestyle. The purpose of the study is to assess the impact of environmental and activity factors on the physical and health development of 10-11 year-old pupils in the urban environment. Research Methods. The study was conducted on a sample of 141 pupils, 67 boys and 74 girls aged 10-11 who underwent anthropometric investigations (waist, body weight, and body mass index). Findings and results. The distribution of pupils by morphological type denotes the prevalence of the constitutional type Mas and Mes, who hold the predominant share (47.5% - 41.9%) and the constitutional type Mis with 10.6%. Among pupils aged 10-11, the percentage of those with disharmonious development is 22.7% and acute disharmony 5.7%. Physical disharmony develops in a higher percentage of girls (60.0%) than boys (40.0%) and is more characterized by weight deficiency (80.0%) than overweight (20.0% , 0%). In the annual dynamics there was a decrease in the percentage of children with weight deficiency by 28.1% and a more pronounced annual increase in the body height in the microsomatic pupils by 5.9 cm compared to the values of the initial testing. Mean values of waist and body weight are upward and correspond to age and gender. Conclusions and recommendations. Pupils with harmonious physical development occupy the first place and represent 71.6% of the total number of students. Children with disharmonious physical and disarmament physical development represent 28.4%. They can not always be assigned to the sick, but they usually have infinite mechanisms to adapt to the unfavorable environmental conditions and should be included in the risk group.

Cuvinte-cheie
dezvoltare armonioasă, dezarmonioasă, acut dezarmonioasă,

harmonious, disarmonous, acute disarmonious development