Articolul precedent |
Articolul urmator |
453 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 15:53 |
SM ISO690:2012 SLIMOVSCHI, Marina. Influența educației fizice și a kinetoprofilaxiei asupra elevilor claselor primare. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 92-93. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 92-93 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. Copiii din ciclul primar cu vârsta cuprinsă între 7 – 10 ani se caracterizează prin anumite particularităţi de creştere şi dezvoltare, atât a întregului organism, cât şi la nivelul sistemelor de organe. În acest context, anume etapa ciclului primar este caracterizată printr-un şir de schimbări esenţiale în viaţa copilului: anturajul, cercul de persoane, apar obligaţii noi, se reduce activitatea fizică. Toţi aceşti factori, în cumul, solicită o intensă activitate fiziologică a întregului sistem de organe, de aceea în perioada de adaptare la condiţiile şcolare este necesară o atenţie sporită din partea părinţilor şi profesorilor. Orice abatere în dezvoltarea normală a aparatului locomotor, îndeosebi deficienţele de atitudine, trebuie tratate cu seriozitate. Kinetoprofilaxia, considerată o parte integrantă şi ramură de avangardă a terapiei prin mişcare, constituită pe axioma unanim acceptată în ştiinţele medicale, conform căreia „este mai uşor să previi decât să tratezi”, poate fi aplicată omului sănătos, pentru a-l feri de boli sau de apariţia sindromului de decondiţionare fizică; omului vârstnic, la care decondiţionarea a apărut, pentru a-l feri de agravarea şi organicizarea ei; iar omului bolnav (cu boli cronice), pentru a-l feri de apariţia unor agravări sau complicaţii ale acestor boli. Scopul principal: asigurarea unei dezvoltări armonioase fizice. Metode de cercetare: studierea literaturii de specialitate, observaţia pedagogică, sondajul pedagogic, metoda experimentului pedagogic, metoda testelor de control. Constatări și rezultate Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniul respectiv constituie asigurarea unei direcţii de însănătoşire în procesul educaţiei fizice a copiilor din ciclul primar cu deficiențe de atitudine prin elaborarea şi implementarea unui program-model experimental pentru recuperarea şi kinetoprofilaxia deficiențelor de atitudine. Concluzii și recomandări: Este important a evalua de timpuriu copiii cu dificiențe de atitudine, prin intermediul diferitor metodici de rigoare. Kinetoterapia și kinetoprofilaxia sunt metodele cele mai indicate pentru prevenirea și tratarea copiilor cu deficiențe de atitudine. Pentru a asigura și menține o stare de sănătate optimă și a beneficia de cele mai bune programe terapeutice personalizate, se recomandă a apela la specialiști în domeniul kinetoterapie. |
||||||
Cuvinte-cheie kinetoprofilaxie, kinetoterapie, deficiențe de atitudine, copii, kinetoprophylaxis, kinetotherapy, attitudes, child |
||||||
|