Influența educației fizice și a kinetoprofilaxiei asupra elevilor claselor primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
453 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 15:53
SM ISO690:2012
SLIMOVSCHI, Marina. Influența educației fizice și a kinetoprofilaxiei asupra elevilor claselor primare. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 92-93. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Influența educației fizice și a kinetoprofilaxiei asupra elevilor claselor primare

The contribution of physical education and kinetoprophilaxia on student from middle school


Pag. 92-93

Slimovschi Marina
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2022


Rezumat

Actualitatea. Copiii din ciclul primar cu vârsta cuprinsă între 7 – 10 ani se caracterizează prin anumite particularităţi de creştere şi dezvoltare, atât a întregului organism, cât şi la nivelul sistemelor de organe. În acest context, anume etapa ciclului primar este caracterizată printr-un şir de schimbări esenţiale în viaţa copilului: anturajul, cercul de persoane, apar obligaţii noi, se reduce activitatea fizică. Toţi aceşti factori, în cumul, solicită o intensă activitate fiziologică a întregului sistem de organe, de aceea în perioada de adaptare la condiţiile şcolare este necesară o atenţie sporită din partea părinţilor şi profesorilor. Orice abatere în dezvoltarea normală a aparatului locomotor, îndeosebi deficienţele de atitudine, trebuie tratate cu seriozitate. Kinetoprofilaxia, considerată o parte integrantă şi ramură de avangardă a terapiei prin mişcare, constituită pe axioma unanim acceptată în ştiinţele medicale, conform căreia „este mai uşor să previi decât să tratezi”, poate fi aplicată omului sănătos, pentru a-l feri de boli sau de apariţia sindromului de decondiţionare fizică; omului vârstnic, la care decondiţionarea a apărut, pentru a-l feri de agravarea şi organicizarea ei; iar omului bolnav (cu boli cronice), pentru a-l feri de apariţia unor agravări sau complicaţii ale acestor boli. Scopul principal: asigurarea unei dezvoltări armonioase fizice. Metode de cercetare: studierea literaturii de specialitate, observaţia pedagogică, sondajul pedagogic, metoda experimentului pedagogic, metoda testelor de control. Constatări și rezultate Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniul respectiv constituie asigurarea unei direcţii de însănătoşire în procesul educaţiei fizice a copiilor din ciclul primar cu deficiențe de atitudine prin elaborarea şi implementarea unui program-model experimental pentru recuperarea şi kinetoprofilaxia deficiențelor de atitudine. Concluzii și recomandări: Este important a evalua de timpuriu copiii cu dificiențe de atitudine, prin intermediul diferitor metodici de rigoare. Kinetoterapia și kinetoprofilaxia sunt metodele cele mai indicate pentru prevenirea și tratarea copiilor cu deficiențe de atitudine. Pentru a asigura și menține o stare de sănătate optimă și a beneficia de cele mai bune programe terapeutice personalizate, se recomandă a apela la specialiști în domeniul kinetoterapie.

Actuality. Children in the primary cycle between the ages of 7 and 10 years are characterized by certain growing and developing features of the whole organism as well as organ systems. In this context, the stage of the primary cycle is characterized by a series of essential changes in the child's life: the entourage, the circle of people, new obligations arise, physical activity is reduced. All these factors, in cumulation, require an intense physiological activity of the entire organ system, so in the period of adaptation to school conditions, increased attention is needed from parents and teachers. Any deviation in the normal development of the locomotor system, in particular attitudes deficiencies, should be treated with seriousness. Kinetoprophylaxis, considered to be an integral part and avant-garde branch of motion therapy, based on the unanimously accepted axiom in medical sciences that "it is easier to prevent than to treat" can be applied to a healthy human being to avoid illness or the occurrence of the physical decondition syndrome, and the elderly man to whom the deconditioning has occurred, to prevent it from worsening and organizing it and the sick man (with chronic diseases), in order to avoid the occurrence of worsening or complications of these diseases. The main goal: ensuring a harmonious physical development Research Methods: study of specialized literature, pedagogical observation, pedagogical survey, method of pedagogical experiment, method of control tests. Findings and results The important scientific problem solved in the respective field is to provide a recovery path in the physical education process of the children with primary attitudes deficiencies by elaborating and implementing an experimental model program for the recovery and kinetoprophylaxis of attitude deficiencies. Conclusions and recommendations: It is important to evaluate early children with failing of attitude, through various rigorous methodologies. Physical therapy and kinetoprophylaxis are the most suitable methods for preventing and treating children with attitudes. In order to ensure and maintain optimum health and benefit from the best personalized therapeutic programs, it is recommended to call kinetotherapy specialists.

Cuvinte-cheie
kinetoprofilaxie, kinetoterapie, deficiențe de atitudine, copii,

kinetoprophylaxis, kinetotherapy, attitudes, child