Formarea competenţelor comunicative la studenţii sportivi în procesul predării/învăţării limbii engleze
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-06 10:23
SM ISO690:2012
NASTAS, Natalia. Formarea competenţelor comunicative la studenţii sportivi în procesul predării/învăţării limbii engleze. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 66-68. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Formarea competenţelor comunicative la studenţii sportivi în procesul predării/învăţării limbii engleze

Training of communicative competences to sports students in the teaching / learning english process


Pag. 66-68

Nastas Natalia
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2022


Rezumat

Studierea unei limbi străine de circulaţie internațională, precum este limba engleză, contribuie mult la formarea profesională a studenţilor din domeniul sportului, prin explorarea diferitor domenii din viaţa socioculturală reflectate în diverse conţinuturi, favorizând, în mare măsură, definirea intereselor şi motivelor proprii ale studenţilor faţă de opţiunile profesionale. Referitor la educaţia comunicativă, abordată în documentele Consiliului Europei (Cadrul Comun de Referinţă pentru Limbi, Portofoliul European al Limbilor), se scoate în evidenţă orientarea pragmatică a comunicării, axată pe acţiune, care se bazează pe resurse cognitive, afective, volitive, comportamentale şi pe totalitatea competenţelor formate deja la studentul care învaţă o altă limbă. În această ordine de idei, formarea competenţelor comunicative ale studenţilor de la facultăţile din domeniul sportului în baza învăţării limbii engleze este o prioritate, deoarece, prin intermediul cunoaşterii acestei limbi, studentul se familiarizează cu cadrul sociocultural al ţării, a cărei limbă o învaţă, fapt care contribuie la afirmarea lui ca specialist în viitor. Cerinţele societăţii în care se încadrează ulterior studenţii sportivi, în vederea prestării unei activităţi profesionale, sunt din ce în ce mai mari. Comunicarea înseamnă procesul de interacţiune a indivizilor în cadrul căruia are loc un schimb de informaţii, gânduri, idei, atitudini, emoţii etc. Comunicarea, concomitent, presupune voinţa şi capacitatea de a analiza, a argumenta, a interpreta, a produce mesaje. Scopul cercetării constă în stabilirea reperelor pedagogice şi psihologice de elaborare a modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba engleza la studenţii din domeniul culturii fizice. Obiectivele cercetării: • abordarea teoretică a posibilităţilor de formare a competenţelor comunicative; • relevarea motivaţiei privind formarea competenţelor comunicative la studenţi în procesul predării/învăţării limbii engleze ; • elaborarea Modelului pedagogic de formare a competenţelor comunicative în limba engleză; Metodologia cercetării: analiza şi generalizarea datelor literaturii de specialitate, studierea documentaţiei de lucru, observaţia pedagogică. Rezultate. Studierea unei limbi străine cu aspect profesional contribuie la dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor profesionale, prin explorarea domeniilor altor discipline cu conţinuturi diverse. În procesul de predare/învăţare a limbii engleze cu aspect profesional se dezvoltă competenţa profesională, iar prin raportarea situaţiilor şi activităţii individuale de învăţare, de receptare şi de producere, tipice limbilor străine, la cele ale limbii materne, se creează o concepţie unitară despre funcţionarea limbii ca element primordial al comunicării. În acest sens, se conturează necesitatea elaborării unui model de formare a competenţei de comunicare în limba engleza a studenţilor din domeniul culturii fizice . Este cazul să remarcăm faptul că, învăţând o limbă străină, studenţii capătă cunoştinţe practice care le vor permite să înţeleagă şi să aprecieze o altă cultură, să-şi lărgească spectrul perspectivelor de carieră. Concluzie. Prin urmare, atât documentele alese, cât şi metodele folosite, precum şi sistemul de evaluare vor contribui la dezvoltarea competenţelor de comunicare. La toate acestea se va adăuga motivaţia studenţilor influenţată şi controlată parţial de voinţă. Robert Lado susţine că “o motivaţie puternică va creşte rezultatele învăţării”. Datorită faptului că omul este o fiinţă socială, dorinţa sa de a comunica reprezintă un factor care intensifică învăţarea limbii. Cu atât mai mult, studentul sportiv ar trebui să ştie că învaţă o limbă străină în folosul său pentru viitorul său profesional.

Studying a foreign language of largest circulation, such as English, contributes a lot to the training of students in the field of sport by exploring different areas of socio-cultural life reflected in different contents, favouring, to a great extent, the definition of the students' own interests and reasons for professional choices. Concerning communicative education, addressed in the Council of Europe documents (The Common Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio), the pragmatic orientation of communication is highlighted, focusing on action, based on cognitive, affective, volitional, behavioral resources and all the competences it has already formed the student who learns another language. In this context, training of the students communicative competences from sports faculties based on English learning is a priority, because, through the knowledge of this language, the student gets familiar with the sociocultural framework of the country, the language to which it learns, which contributes to his assertion as a specialist in the future. The requirements of the society in which the sports students are subsequently assigned to perform professional activities are getting bigger. Communication means the process of interaction between individuals where there is an exchange of information, thoughts, ideas, attitudes, emotions, etc. Communication, at the same time, presupposes the volition and ability to analyze, argue, interpret and produce messages. The aim of the research is to establish the pedagogical and psychological aspects of elaboration of the pedagogical model of communication competence in English of students in the field of physical culture. Research objectives: • the theoretical approach to the possibilities of training communicative competences; • motivation to learn the training of communication competences to students in the teaching /learning English process; • elaboration of the Pedagogical Model for the training of English communicative competences; Methodology of research. Analysis and generalization of specialized literature data, study of working documentation, pedagogical observation. Results. Studying a professional language contributes to the development of professional abilities and attitudes by exploring the fields of other disciplines with diverse content. In the process of teaching / learning professional English, the professional competence develops, and by reporting individual situations of learning, reception and production, typical of foreign languages, to those of the mother tongue, a unitary conception is created about the functioning language as a primary element of communication. In this respect, there is a need to develop a model for the communication competence training in English of students in the field of physical culture. It is worth noting that by learning a foreign language, students acquire knowledge which will allow them to understand and appreciate another culture, to broaden their spectrum career prospects. Conclusion. Therefore, both the chosen documents and the used methods, as well as the evaluation system, will contribute to the development of communication competences. To all these things, will be added the motivation of students influenced and partly controlled by volition. Robert Lado argues that "a strong motivation will increase learning outcomes." Due to the fact that human is a social being his desire to communicate is a factor that enhances language learning. Moreover, the sports student should know that he is learning a foreign language for his own benefit for his professional future.

Cuvinte-cheie
studenţi sportivi, limba engleză, competenţe comunicative,

sports students, English, communicative competences