Articolul precedent |
Articolul urmator |
252 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-06 10:23 |
SM ISO690:2012 NASTAS, Natalia. Formarea competenţelor comunicative la studenţii sportivi în procesul predării/învăţării limbii engleze. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 66-68. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 66-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studierea unei limbi străine de circulaţie internațională, precum este limba engleză, contribuie mult la formarea profesională a studenţilor din domeniul sportului, prin explorarea diferitor domenii din viaţa socioculturală reflectate în diverse conţinuturi, favorizând, în mare măsură, definirea intereselor şi motivelor proprii ale studenţilor faţă de opţiunile profesionale. Referitor la educaţia comunicativă, abordată în documentele Consiliului Europei (Cadrul Comun de Referinţă pentru Limbi, Portofoliul European al Limbilor), se scoate în evidenţă orientarea pragmatică a comunicării, axată pe acţiune, care se bazează pe resurse cognitive, afective, volitive, comportamentale şi pe totalitatea competenţelor formate deja la studentul care învaţă o altă limbă. În această ordine de idei, formarea competenţelor comunicative ale studenţilor de la facultăţile din domeniul sportului în baza învăţării limbii engleze este o prioritate, deoarece, prin intermediul cunoaşterii acestei limbi, studentul se familiarizează cu cadrul sociocultural al ţării, a cărei limbă o învaţă, fapt care contribuie la afirmarea lui ca specialist în viitor. Cerinţele societăţii în care se încadrează ulterior studenţii sportivi, în vederea prestării unei activităţi profesionale, sunt din ce în ce mai mari. Comunicarea înseamnă procesul de interacţiune a indivizilor în cadrul căruia are loc un schimb de informaţii, gânduri, idei, atitudini, emoţii etc. Comunicarea, concomitent, presupune voinţa şi capacitatea de a analiza, a argumenta, a interpreta, a produce mesaje. Scopul cercetării constă în stabilirea reperelor pedagogice şi psihologice de elaborare a modelului pedagogic de formare a competenţei de comunicare în limba engleza la studenţii din domeniul culturii fizice. Obiectivele cercetării: • abordarea teoretică a posibilităţilor de formare a competenţelor comunicative; • relevarea motivaţiei privind formarea competenţelor comunicative la studenţi în procesul predării/învăţării limbii engleze ; • elaborarea Modelului pedagogic de formare a competenţelor comunicative în limba engleză; Metodologia cercetării: analiza şi generalizarea datelor literaturii de specialitate, studierea documentaţiei de lucru, observaţia pedagogică. Rezultate. Studierea unei limbi străine cu aspect profesional contribuie la dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor profesionale, prin explorarea domeniilor altor discipline cu conţinuturi diverse. În procesul de predare/învăţare a limbii engleze cu aspect profesional se dezvoltă competenţa profesională, iar prin raportarea situaţiilor şi activităţii individuale de învăţare, de receptare şi de producere, tipice limbilor străine, la cele ale limbii materne, se creează o concepţie unitară despre funcţionarea limbii ca element primordial al comunicării. În acest sens, se conturează necesitatea elaborării unui model de formare a competenţei de comunicare în limba engleza a studenţilor din domeniul culturii fizice . Este cazul să remarcăm faptul că, învăţând o limbă străină, studenţii capătă cunoştinţe practice care le vor permite să înţeleagă şi să aprecieze o altă cultură, să-şi lărgească spectrul perspectivelor de carieră. Concluzie. Prin urmare, atât documentele alese, cât şi metodele folosite, precum şi sistemul de evaluare vor contribui la dezvoltarea competenţelor de comunicare. La toate acestea se va adăuga motivaţia studenţilor influenţată şi controlată parţial de voinţă. Robert Lado susţine că “o motivaţie puternică va creşte rezultatele învăţării”. Datorită faptului că omul este o fiinţă socială, dorinţa sa de a comunica reprezintă un factor care intensifică învăţarea limbii. Cu atât mai mult, studentul sportiv ar trebui să ştie că învaţă o limbă străină în folosul său pentru viitorul său profesional. |
||||||
Cuvinte-cheie studenţi sportivi, limba engleză, competenţe comunicative, sports students, English, communicative competences |
||||||
|