Aspecte teoretice privind socializarea adolescenţilor în grupurile gender prin intermediul activităţilor turistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
376 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 13:40
SM ISO690:2012
GROSU, Maria, ONOI, Mihail, MINDRIGAN, Vasile. Aspecte teoretice privind socializarea adolescenţilor în grupurile gender prin intermediul activităţilor turistice. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 48-50. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Aspecte teoretice privind socializarea adolescenţilor în grupurile gender prin intermediul activităţilor turistice

Theoretical aspects regarding the socialization of teenagers in gender groups through tourism activities


Pag. 48-50

Grosu Maria, Onoi Mihail, Mindrigan Vasile
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2022


Rezumat

Actualitatea. Agrementul şi recreerea desfăşurate în cadrul activităţilor turistice reprezintă o parte componentă a procesului instructiv-educativ în vederea socializării grupurilor gender implicate în activităţi turistice. Procesul prin care are loc socializarea adolescenţilor este bazat pe informaţia preluată şi asimilată în urma interacţiunii grupurilor în cadrul activităţilor turistice. Socializarea grupurilor gender în urma acestor tipuri de activităţi evidenţiază armonia dintre conduita personală şi modelele de conduită specifice societăţii, echilibrul stabilit între preluarea unor informaţii şi aclimatizarea socială. Majoritatea cercetărilor sociologice efectuate asupra adolescenţilor arată că grupurile gender au un număr relativ similar de prieteni. Inegalitatea de gen nu este doar un fapt social, este un fenomen care se produce, se dezvoltă prin interacţiune, ceea ce înseamnă că se construieşte în sfera microsocialului, la nivel interacţional. Interacţiunea devine astfel o importantă unitate de analiză pentru observarea modalităţilor prin care stereotipurile gender sunt dezvoltate şi reflectate în cadrul activităţilor turistice. Scopul: identificarea conceptelor privind rolul activităţilor turistice în procesul socializării grupurilor gender. Metodele de cercetare: analiza literaturii ştiinţifico-metodice de specialitate, observaţia pedagogică. Constatări şi rezultate. În urma angăjării şi implicării grupurilor vizate în activităţile turistice, are loc o transformare de comportament al adolescentului care încearcă să-şi formeze o identitate printr-o permanentă raportare şi comportare socială cu ceilalţi membri ai societăţii, mai ales cu membrii grupului de egali în care adolscentul îşi doreşte să aibă preocupări, aspiraţii, concepţii, idealuri, valori şi modele comune cu ale grupului din nevoia de a fi acceptat şi plăcut de ceilalţi. Pe de altă parte, acesta simte nevoia să se diferenţieze de grup, să caute elemente prin care reuşeşte să se distingă de alţii, să-şi contureze o identitate unică şi originală. Se poate deci afirma că prietenia manifestată de fete este caracterizată de un grad mai mare de intimitate, în raport cu prietenia specifică băieţilor. Prin urmare, adolescenţii-băieţi şi fete percep prietenia în mod diferit: fetele pun accentul pe latura emoţională, în timp ce băieţii îi atribuie un rol mai degrabă instrumental. Această etapă a vieţii este o perioadă marcată de o puternică orientare socială, unde adolescenţii se influenţează reciproc, opinia grupului având o valoare mult mai mare decât opiniile individuale.Influenţa grupului de prieteni asupra adolescentului se materializează în conduita acestuia, iar măsura în care aceasta ia forme pozitive sau negative depinde de un complex de factori individuali şi sociali. Concluzii şi recomandări. Activităţile turistice care implică grupul gender pot fi înţelese ca mijloc de socializare, formare şi dezvoltare a personalităţii umane, ca mediu educativ şi educogen, ca laborator în care se concepe nu numai personalitatea fiecaruia dintre membrii componenţi, ci şi relaţiile dintre aceştia, în care are loc clarificarea progresivă a concepţiilor şi atitudinilor despre sine, despre alţii şi despre grup, în care se cristalizează conştiinţa de grup a participanţilor, în care adolescentul se formează ca personalitate, dezvoltându-şi competenţele sociale.

Actuality. The leisure and recreation developed within the tourist activities is a part of the instructive - educational process for the socialization of the gender groups involved in tourism activities. The process by which adolescent socialization takes place is based on information acquired and assimilated by the interaction of groups within the tourism activities. The socialization of gender groups as a result of these types of activity highlights the harmony between personal conduct and society-specific patterns of conduct, a balance between information retrieval and social acclimatization. Most sociological research on adolescents shows that gender groups have a relatively similar number of friends. Gender inequality is not just a social fact, it is a phenomenon that occurs, it develops through interaction, which means it is built in the sphere of the microsocial, at the intercultural level. Interaction thus becomes an important unit of analysis for observing the ways in which gender stereotypes are developed and reflected in tourism activities. The goal. Identifying concepts on the role of tourism activities in the process of socializing gender groups. Research methods: analysis of scientific-methodical literature, pedagogical observation. Findings and results. As a result of the engagement and involvement of the target groups in tourism activities, there is a transformation of behavior of the adolescent who tries to form an identity by constantly reporting and social behavior with the other members of society, especially with the members of the group of peers in which the adolescent wants to have concerns, aspirations, concepts, ideals, values and common models with the group from the need to be accepted and liked by others. On the other hand, it feels the need to differentiate itself from the group, to seek out elements by which it succeeds to distinguish themselves from others, to create a unique and original identity. It can thus be said that the friendship manifested by the girls is characterized by a higher degree of intimacy in relation to the boys' specific friendship. Consequently, boys and girls adolescents perceive friendship differently: girls focus on the emotional side, while boys give it a rather instrumental role. This stage of life is a period marked by a strong social orientation, where adolescents influence each other, the opinion of the group having much more important value than the individual opinions. The influence of the group of friends on the adolescent materializes in its behavior and the extent to which it takes positive or negative forms depends on a complex of individual and social factors. Conclusions and recommendations. The tourism activities involving the gender group can be understood as a means of socializing, training and developing the human personality as an educational and educational environment as a laboratory in which not only the personality of each of the members is conceived but also the relations between them, instead of progressive clarification of the concepts and attitudes about oneself, about others and the group, in which the group consciousness of the participants is crystallized, in which the teenager forms as a personality, developing his / her social competences.

Cuvinte-cheie
forme de turism, socializare, adolescenţi, grup gender, activități turistice,

forms of tourism, socialization, teenagers, gender group, tourist activities