Articolul precedent |
Articolul urmator |
376 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 13:40 |
SM ISO690:2012 GROSU, Maria, ONOI, Mihail, MINDRIGAN, Vasile. Aspecte teoretice privind socializarea adolescenţilor în grupurile gender prin intermediul activităţilor turistice. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 48-50. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 48-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. Agrementul şi recreerea desfăşurate în cadrul activităţilor turistice reprezintă o parte componentă a procesului instructiv-educativ în vederea socializării grupurilor gender implicate în activităţi turistice. Procesul prin care are loc socializarea adolescenţilor este bazat pe informaţia preluată şi asimilată în urma interacţiunii grupurilor în cadrul activităţilor turistice. Socializarea grupurilor gender în urma acestor tipuri de activităţi evidenţiază armonia dintre conduita personală şi modelele de conduită specifice societăţii, echilibrul stabilit între preluarea unor informaţii şi aclimatizarea socială. Majoritatea cercetărilor sociologice efectuate asupra adolescenţilor arată că grupurile gender au un număr relativ similar de prieteni. Inegalitatea de gen nu este doar un fapt social, este un fenomen care se produce, se dezvoltă prin interacţiune, ceea ce înseamnă că se construieşte în sfera microsocialului, la nivel interacţional. Interacţiunea devine astfel o importantă unitate de analiză pentru observarea modalităţilor prin care stereotipurile gender sunt dezvoltate şi reflectate în cadrul activităţilor turistice. Scopul: identificarea conceptelor privind rolul activităţilor turistice în procesul socializării grupurilor gender. Metodele de cercetare: analiza literaturii ştiinţifico-metodice de specialitate, observaţia pedagogică. Constatări şi rezultate. În urma angăjării şi implicării grupurilor vizate în activităţile turistice, are loc o transformare de comportament al adolescentului care încearcă să-şi formeze o identitate printr-o permanentă raportare şi comportare socială cu ceilalţi membri ai societăţii, mai ales cu membrii grupului de egali în care adolscentul îşi doreşte să aibă preocupări, aspiraţii, concepţii, idealuri, valori şi modele comune cu ale grupului din nevoia de a fi acceptat şi plăcut de ceilalţi. Pe de altă parte, acesta simte nevoia să se diferenţieze de grup, să caute elemente prin care reuşeşte să se distingă de alţii, să-şi contureze o identitate unică şi originală. Se poate deci afirma că prietenia manifestată de fete este caracterizată de un grad mai mare de intimitate, în raport cu prietenia specifică băieţilor. Prin urmare, adolescenţii-băieţi şi fete percep prietenia în mod diferit: fetele pun accentul pe latura emoţională, în timp ce băieţii îi atribuie un rol mai degrabă instrumental. Această etapă a vieţii este o perioadă marcată de o puternică orientare socială, unde adolescenţii se influenţează reciproc, opinia grupului având o valoare mult mai mare decât opiniile individuale.Influenţa grupului de prieteni asupra adolescentului se materializează în conduita acestuia, iar măsura în care aceasta ia forme pozitive sau negative depinde de un complex de factori individuali şi sociali. Concluzii şi recomandări. Activităţile turistice care implică grupul gender pot fi înţelese ca mijloc de socializare, formare şi dezvoltare a personalităţii umane, ca mediu educativ şi educogen, ca laborator în care se concepe nu numai personalitatea fiecaruia dintre membrii componenţi, ci şi relaţiile dintre aceştia, în care are loc clarificarea progresivă a concepţiilor şi atitudinilor despre sine, despre alţii şi despre grup, în care se cristalizează conştiinţa de grup a participanţilor, în care adolescentul se formează ca personalitate, dezvoltându-şi competenţele sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie forme de turism, socializare, adolescenţi, grup gender, activități turistice, forms of tourism, socialization, teenagers, gender group, tourist activities |
||||||
|