Articolul precedent |
Articolul urmator |
516 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 11:17 |
SM ISO690:2012 CARP, Ion, SÎRGHI, Sergiu, TRUHINA, Ina. Proiectul de curriculum la disciplina „Educația fizică” pentru clasele I – IV, ediția 2018: analiză, opinii, perspective. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 26-27. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul de faţă este prezentată analiza minuțioasă a proiectului de curriculum la disciplina ,,Educaţia fizică” pentru clasele primare. Studiile întreprinse de noi în problema abordată permit să scoatem în evidenţă opiniile specialiştilor cu privire la necesitatea adecvării acţiunilor şi metodologiei de predare-învățare-evaluare la schimbările de accent survenite în ultimii ani în domeniul învăţământului primar de educaţie fizică, care impun reconceptualizarea şi regândirea conținuturilor curriculare. În opinia noastră, noul proiect de curriculum la educaţia fizică pentru clasele I-IV este conceput şi fundamentat pe metodele moderne de predare, precum: problematizarea, modelarea, instruirea programată, algoritmizarea, tratarea diferenţiată și individualizată etc. Întrucât în educaţia fizică aspectul motrice este predominant, studiul particularităţilor individuale ale motricităţii trebuie aprofundate până la cele mai fine coordonate de ordin somatic, fiziologic, psihologic şi metodic, deoarece fiecare individ prezintă anumite particularităţi în funcţie de care poate presta un anumit volum de efort fizic pe o unitate de timp şi are o anumită rezistenţă la efort. De asemenea, considerăm că absolventul învăţământului primar trebuie înzestrat cu cunoştinţe şi deprinderi de igienă elementară individuală şi cu obişnuinţa de a le aplica în practicarea sistematică a exerciţiilor fizice, să fie un participant activ la acţiunile sportive şi turistice de masă şi, prin întreaga sa conduită, trebuie să dovedească interes şi dragoste pentru activitatea motrice organizată. Analiza structurii și a conținutului proiectului de curriculum prezentat la disciplina „Educație fizică” pentru ciclul primar permite să menționăm aspectele pozitiv-constructive prezentate de autori, precum: * redefinirea conceptelor specifice în dependență de categoriile de finalități pe domenii de activitate: cognitiv, psihomotor și afectiv; * specificarea direcționată a aspectelor educaționale, de concurs și recreative ale diverselor forme de practicare a exercițiilor fizice; * reorganizarea unităților de conținut pentru competențele cognitive, psihomotrice și atitudinale conform principiilor didactice: al accesibilității și individualizării, al sistematizării, al continuității și al însușirii temeinice; * activitățile de învățare și produsele recomandate descriu parcursul metodologic de formare a unităților de conținut și de competență menționate; * introducerea sistemelor de finalități/produse educaționale la nivel de standarde pentru fiecare clasă și la nivel de finalitate a ciclului primar. În final, considerăm că este necesar a stipula produsul de evaluare la nivel de politici ale ECD prin norme/probe obligatorii de diagnosticare a nivelului de dezvoltare și pregătire fizică a elevilor la început și sfârșit de an, la nivel de standarde educaționale. Sperăm că modificările realizate la etapa a IV-a de perfecționare a curriculumului la educația fizică vor avea efecte benefice asupra indicilor stării de sănătate și a produselor finale ale elevilor din clasele primare, care vor servi drept suport de trecere la treapta gimnazială de învățmânt, fară a afecta personalitatea elevului. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum școlar, educație fizică, conţinuturi didactice, competențe, elevi, school curriculum, physical education, didactic content, skills, pupils |
||||||
|