Dimensiunea praxiologică a formării interpretului pianist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
297 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-13 21:53
SM ISO690:2012
TETELEA, Margarita, CUCER, Veronica. Dimensiunea praxiologică a formării interpretului pianist. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 37-41. ISBN 978-9975-3145-9-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 2 mai 2016

Dimensiunea praxiologică a formării interpretului pianist

Praxeological dimension in training interpreter pianist


Pag. 37-41

Tetelea Margarita1, Cucer Veronica2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Școala de arte ''Ciprian Porumbescu'', Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 23 mai 2022


Rezumat

Muzica este o artă şi calea de înaintare spre ea trebuie să fie la fel „artistică‖. De aceea, traseul de intrare în lumea muzicii se va realiza pe calea artisticului, a poeticului, a frumosului şi a farmecului ei. Articolul scoate în evidenţă unele aspecte psiho-pedagogice și praxiologice de formare a competenţelor interpretative ale elevului pianist, având ca bază atât teoriile și metodele tradiționale de predare a pianului, cât și abordarea modernă a acestui act. În acest context, în articol se dă referința la activitatea pedagogico-artistică a pianistului și pedagogului contemporan, profesor universitar Serghei Covalenco.

Music is an art, and the way forward to it must be also "artistic" one. Therefore, the route of entry into the world of music will be performed on the path of the art, the poetic, the beauty and charm. Article highlights some pedagogical and praxeological skills training aspects of the student pianist, performing has as the basis of both traditional methods and theories of teaching piano and modern approach this act. In this context, the article gives reference to the pedagogical and artistical work of the pianist anda university professor Serghei Covalenco.

Cuvinte-cheie
învățământul artistic, competenţe interpretative, raport tehnico-artistic, relaţia elev-muzică, pedagog-pianist,

artistic education, skills interpretative report technical-artistic, relationship music student, teacher-pianist