Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
271 0
SM ISO690:2012
BULARGA, Tatiana. Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 32-37. ISBN 978-9975-3145-9-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 2 mai 2016

Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem

Innovative artistic praxeology: system approach


Pag. 32-37

Bularga Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 23 mai 2022


Rezumat

Studiul practicii învățământului artistic din Republica Moldova ne dovedește destul de convingător că între teoria și praxiologia artistică există o discrepanță considerabilă, fapt care afectează negativ managementul implementării unei praxiologii inovaționale, adică de formare prin inovare. Dezideratul implementării unei praxiologii formativ-inovaționale în învățământul artistic național nu este un capriciu al momentului și nici un demers de ordin pur teoretic, ci este o necesitate vitală, practică care vizează mobilizarea tuturor resurselor umane spre a schimba atât viziunea integrativ-profesională a cadrelor didactice, cât și responsabilitatea nemijlocită a acestora pentru calitatea acțiunilor întreprinse zi de zi cu actorii procesului de formare.Praxiologia inovativ-artistică este destinată pedagogului-practician din domeniul învățământului artistic pentru a orienta acțiunea acestuia spre: proactivitate, centrare valorică, introdeschidere artistică, creativitate și succes personal/public. Conținuturile lucrării vor avea o rezonanță pozitivă în rândul studenților, masteranzilor, doctoranzilor și tuturor cadrelor didactice din sistemul educațional-artistic.

Approache of artistic educational practice from Republic of Moldova proves us convincingly that between theory and artistic praxeology there is a considerable discrepancy, which adversely affect the implementation of a praxeology, as the training through innovation. Desideratum to deploy a formative praxeological trends in national artistic education is not a whim of the moment, not a step of a purely theoretical nature, but is a vital necessity, a practice aimed at mobilizing all human resources to change both integrative vision professional teacher didactice and direct responsibility for the quality of the actions undertaken on a daily basis with the actors. Formative praxeology is intended for teachers from artistic education to guide its action towards a proactive approach: value centering, opening through art, artistic creativity, personal and public success. The contents of this work will have a positive resonance among students, undergraduates, PhD students and all teachers in artistic training process.

Cuvinte-cheie
praxiologia inovativă, învățământul artistic național, implementare, proactivitate, centrare valorică, succes, procesul de formare, participanții procesului de formare,

innovative praxeology, national artistic education, Deployment, proactivity, value, success, formation process, the participants of the formation process