Articolul precedent |
Articolul urmator |
318 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-13 21:53 |
SM ISO690:2012 TETELEA, Margarita, CUCER, Veronica. Dimensiunea praxiologică a formării interpretului pianist. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 37-41. ISBN 978-9975-3145-9-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 2 mai 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 37-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzica este o artă şi calea de înaintare spre ea trebuie să fie la fel „artistică‖. De aceea, traseul de intrare în lumea muzicii se va realiza pe calea artisticului, a poeticului, a frumosului şi a farmecului ei. Articolul scoate în evidenţă unele aspecte psiho-pedagogice și praxiologice de formare a competenţelor interpretative ale elevului pianist, având ca bază atât teoriile și metodele tradiționale de predare a pianului, cât și abordarea modernă a acestui act. În acest context, în articol se dă referința la activitatea pedagogico-artistică a pianistului și pedagogului contemporan, profesor universitar Serghei Covalenco. |
||||||
Cuvinte-cheie învățământul artistic, competenţe interpretative, raport tehnico-artistic, relaţia elev-muzică, pedagog-pianist, artistic education, skills interpretative report technical-artistic, relationship music student, teacher-pianist |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-157088</cfResPublId> <cfResPublDate>2016</cfResPublDate> <cfStartPage>37</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-3145-9-6</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/157088</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Dimensiunea praxiologică a formării interpretului pianist</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>învățământul artistic; competenţe interpretative; raport tehnico-artistic; relaţia elev-muzică; pedagog-pianist; artistic education; skills interpretative report technical-artistic; relationship music student; teacher-pianist</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Muzica este o artă şi calea de înaintare spre ea trebuie să fie la fel „artistică‖. De aceea, traseul de intrare în lumea muzicii se va realiza pe calea artisticului, a poeticului, a frumosului şi a farmecului ei. Articolul scoate în evidenţă unele aspecte psiho-pedagogice și praxiologice de formare a competenţelor interpretative ale elevului pianist, având ca bază atât teoriile și metodele tradiționale de predare a pianului, cât și abordarea modernă a acestui act. În acest context, în articol se dă referința la activitatea pedagogico-artistică a pianistului și pedagogului contemporan, profesor universitar Serghei Covalenco.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Music is an art, and the way forward to it must be also "artistic" one. Therefore, the route of entry into the world of music will be performed on the path of the art, the poetic, the beauty and charm. Article highlights some pedagogical and praxeological skills training aspects of the student pianist, performing has as the basis of both traditional methods and theories of teaching piano and modern approach this act. In this context, the article gives reference to the pedagogical and artistical work of the pianist anda university professor Serghei Covalenco.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-42381</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-90771</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-42381</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-42381-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Тетеля</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Маргарита</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-90771</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-90771-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Cucer</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Veronica</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>