Atestarea documentară şi originea oiconimului Teleneşti
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
55 0
SM ISO690:2012
FURTUNĂ, Alexandru. Atestarea documentară şi originea oiconimului Teleneşti. In: Anuarul Institutului de Istorie . 2012, nr. 1, pp. 59-66. ISSN 2345-1939.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuarul Institutului de Istorie
Numărul 1 / 2012 / ISSN 2345-1939

Atestarea documentară şi originea oiconimului Teleneşti

First documented mention and origin of the toponym Teleneşti


Pag. 59-66

Furtună Alexandru
 
Institutul de Istorie, Stat şi Drept al AŞM
 
Disponibil în IBN: 13 mai 2022


Rezumat

Telenesti village is first mentioned on March 20, 1598. From the very beginning, Teleneştii was a settlement of free peasants (yeomen). Between 1673 – 1685, Toderaşcu Iordache Cantacuzino acquired almost the entire village. Subsequently, Teleneştii are owned by Ruset and Mavrocordat families.Telenesti name is of anthroponymic origin, being composed of patronyme – Telin and suffix -eşti.