Portofoliul – ca modalitate de dezvoltare a competenţei de a învăţa să înveţe a liceenilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
389 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 13:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.33 (20)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BALABAN, Luminița-Maria. Portofoliul – ca modalitate de dezvoltare a competenţei de a învăţa să înveţe a liceenilor . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 143-149. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.3, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Portofoliul – ca modalitate de dezvoltare a competenţei de a învăţa să înveţe a liceenilor

The portfolio – as means of developing highschool students’ competence of learning how to learn

CZU: 37.011.33

Pag. 143-149

Balaban Luminița-Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The article emphasizes, through a holistic approach of portofolios, the impact upon students’ competence of learning how to learn a foreign language.The definitions of the key-words clarifies the usefulness for educational purposes.It insists on the numerous advantages in using the portfolio during the educational process.The disadvantages of using the portfolio and how to overcome them are also explained. The theoretical and practical examples highlight the formative feature. The conclusions identify the article’s importance in using the portfolio as a means of self-evaluation and training for life-long learning.

Cuvinte-cheie
portfolio, the competence of learning how to learn, self-evaluation