Articolul precedent |
Articolul urmator |
382 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-12 16:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.111:378:147 (1) |
Limba engleză (673) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (98) |
SM ISO690:2012 NAZARU, Cristina. The challenges of teaching english for specific purposes . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 275-280. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.111:378:147 | ||||||
Pag. 275-280 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
English for Specific Purposes (ESP) emerged as a distinct branch of Teaching English as a Foreign/Second language approximately fifty years ago as a result of the spread of English worldwide and the necessity to meet the professional needs of people learning it. ESP means using material that responds to learners’ needs and implies a level of general English proficiency, as well as knowledge of specific vocabulary. The article features, apart from basic notions on ESP, the challenges that can appear when teaching-learning English for Specific Purposes. |
||||||
Cuvinte-cheie ESP, learners’ specific needs, challenges, problems, limba engleză pentru scopuri specifice, necesități specifice, dificultăţi, probleme |
||||||
|