Articolul precedent |
Articolul urmator |
364 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 21:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.321:316.77 (1) |
Educație (14391) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (791) |
SM ISO690:2012 NEAGA, Liliana. Tehnici eficiente de comuncare orală în demersul didactic actual . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 130-134. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.321:316.77 | ||||||
Pag. 130-134 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The didactic communication cannot be reduced to mere conveyance of knowledge, as it involves the permanent and profound psychological stimulation of the students. We should keep in mind that the education aims at the social and professional integration of the young generation and therefore it should be considered within the system of the socialcultural elements. Thus, the didactic communication is more complex than the conveyance of information. It becomes demonstration, and direct reference to the natural and social life. The teacher spares no cognitive and psycho-social effort to bring the students closer to the real and concrete objects aiming at developing their capacity to receive abstract information, shapes, and relationships. |
||||||
Cuvinte-cheie oral, communication, tehniques, teaching approach |
||||||
|