Aplicații ale numerelor complexe. Abordări interdisciplinare la lecția de matematică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
997 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 21:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.851:001.2 (2)
Educație (14334)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1392)
SM ISO690:2012
IZMANĂ, Nina. Aplicații ale numerelor complexe. Abordări interdisciplinare la lecția de matematică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 1, pp. 311-317. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Aplicații ale numerelor complexe. Abordări interdisciplinare la lecția de matematică

CZU: 372.851:001.2

Pag. 311-317

Izmană Nina
 
Liceul Teoretic „Principesa Natalia Dadiani”
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2022


Rezumat

Articolul vizează aspecte ale utilizării numerelor complexe în geometrie, fizică, grafica digitală și geometria fractalilor. Informațiile prezentate în articol cu referire la unele momente din istoria numerelor complexe pot deveni un mijloc de motivare a elevilor pentru studierea capitolului ,,Numere complexe’. Abordarea interdisciplinară și motivarea elevilor pentru învățarea tuturor disciplinelor necesită baze metodologice ale unui sistem integrat de mecanisme de formare a competenţei de integrare a achiziţiilor matematice dobândite cu alte cunoştințe, inclusiv din fizică, chimie, biologie, informatică, pentru rezolvarea problemelor în situaţii reale şi/sau modelate.

The article covers aspects of the usage of complex numbers in geometry, physics, digital graphics and fractal’s geometry. The information presented in the article on some aspects of the history of complex numbers can become a way of motivating students to study the chapter “Complex numbers”. Interdisciplinary approaches and motivating students to learn all disciplines require methodological bases for an integrated system of skills training mechanisms to integrate mathematical acquisitions acquired with other knowledge, including physics, chemistry, biology, cyber computer, to solve problems in real-world and/or modeled situations.

Cuvinte-cheie
număr imaginar, numere complexe, aplicaţii, interdisciplinaritate, grafică digitală, fractali,

Imaginary number, complex numbers, applications, interdisciplinarity, digital graphics, fractals