Articolul precedent |
Articolul urmator |
386 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 21:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[37.04-053.2+159.922.7](=214.58) (1) |
SM ISO690:2012 GULICA, Lidia, RAPEȘCO, Veronica. Impedimentele și strategiile școlarizării copiilor romi. In: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali, 12 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS, 2021, pp. 212-216. ISBN 978-9975-46-570-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali 2021 | ||||||
Conferința "Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali" Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: [37.04-053.2+159.922.7](=214.58) | ||||||
Pag. 212-216 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article reflects the daily problem of schooling and absenteeism of Rom children from the Vulcănești Public School Institution, from Ciorești commune, from the Nisporeni district. The impediments are found and are determined to the educational process such as: the passivity of the parents in the activity of the educational process, pour living conditions, absence of financial means, lack of preschool training, migration, early marriages, language barriers, begging. At the same time the strategies for solving the problem in force are also elucidated. |
||||||
Cuvinte-cheie educational actors, impediments, Strategies, schooling, absenteism, migration, begging |
||||||
|