The importance of the level of preparation of teachers in the field of critical thinking in the current educational system
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
418 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 18:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.955:371.12+371.134 (1)
Psihologie (3398)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
BALERCĂ, Vasilica. The importance of the level of preparation of teachers in the field of critical thinking in the current educational system. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 120-127. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.120-127
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

The importance of the level of preparation of teachers in the field of critical thinking in the current educational system

Importanța nivelului de pregătire a profesorului în domeniul gândirii critice în sistemul educațional actual

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.120-127
CZU: 159.955:371.12+371.134

Pag. 120-127

Balercă Vasilica
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

The current educational situation shows us that the education system is becoming more and more aware of the importance of training students' ability to think critically by making viable, reasoned decisions based on verifiable information and adopting an open and curious vision. The entire responsibility for a harmonious training according to the psycho-pedagogical and age particularities and in accordance with the dynamic requirements of the society rests with the teacher who “orchestrates” and coordinates this systematic and sustained approach to obtain results on cognitive, behavioral and attitudinal level. An effective coordination of the instructive-educational activity must be based on a rigorous scientific training and responsible for a successful educational act.

Situația educațională actuală ne arată că sistemul de învățământ devine din ce în ce mai conștient de importanța formării capacității elevilor de a gândi critic prin luarea de decizii viabile, motivate, bazate pe informații verificabile și adoptând o viziune deschisă și curioasă. Întreaga responsabilitate pentru o pregătire armonioasă în funcție de particularitățile psihopedagogice și de vârstă și în concordanță cu cerințele dinamice ale societății revine profesorului care „orchestrează” și coordonează această abordare sistematică și susținută pentru a obține rezultate pe plan cognitiv, comportamental și atitudinal. nivel. O coordonare eficientă a activității instructiv-educative trebuie să se bazeze pe o pregătire științifică riguroasă și responsabilă pentru un act educațional de succes.

Cuvinte-cheie
critical thinking, teachers, professional training, training program, pedagogical approach,

gândire critică, profesori, pregătire profesională, program de formare, abordare pedagogică