Articolul precedent |
Articolul urmator |
382 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-08 14:43 |
SM ISO690:2012 CHICIUC, Ludmila. Cu privire la problema angajării în câmpul muncii a tinerilor absolvenţi ai specialităţii Istorie. In: Competitivitatea capitalului uman pe piaţa muncii în condiţiile dezvoltării regionale şi a integrării europene, 22-23 mai 2013, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, pp. 104-109. ISBN 978-9975-50-127-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Competitivitatea capitalului uman pe piaţa muncii în condiţiile dezvoltării regionale şi a integrării europene 2014 | ||||||
Conferința "Competitivitatea capitalului uman pe piaţa muncii în condiţiile dezvoltării regionale şi a integrării europene" Bălți, Moldova, 22-23 mai 2013 | ||||||
|
||||||
Pag. 104-109 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ca rezultat al cercetărilor la situația cu privire la integrarea pe piața forței de muncă a specialiștilor cu pregătire superioară în domeniul istoriei, am constatat existența unei probleme a ocupării forței de muncă în acest domeniu. Cu toate acestea, există mulți tineri cu un potențial intelectual și profesional larg, cu abilitățile necesare pentru o carieră de succes în domeniul ales, încărcat cu energie mare. În cele din urmă, ei sunt implicaţi în altul decât cel în care a fost pregătit, și anume cel didactic. Acest articol își propune să identifice cauzele acestui fenomen și, de asemenea, să prezinte unele soluții pentru a rezolva acest impas. Scopul principal al acestor instituții este de a instrui specialiști de înaltă calificare, dar, ținând cont de realitatea din zilele noastre în Republica Moldova, instituțiile sunt obligate să-și asume noi responsabilități: ca angajament în Specialiștii de muncă la specialitățile cele mai defavorizate. Fiind faptul că obiectivul instituţiilor este de formare a specialiștilor competitivi pe piața forței de muncă, universitățile au tendința de a dezvolta relații de parteneriat social și de conexiune cu cerințele partenerilor sociali gata de utilizare „produsul” instituțiilor de învățământ superior. Această cercetare identifică o serie de oportunități pentru o colaborare eficientă între instituțiile superioare de învățământ, angajarea unei instituții partenere, organizații, asociații, agenții, angajarea pe piața muncii a tinerilor specialiști, o altă latură care poate fi generată de această colaborare şi care vine ca o soluție în problema integrării pe piața forței de muncă este modernizarea învățământului superior, prin creșterea competitivității zonelor de formare a specialiştilor. |
||||||
Cuvinte-cheie piaţa forţei de muncă, specialist, învăţământ, angajare, absolvent, marché du travail, spécialiste, éducation, engagement, diplômé |
||||||
|