Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-07 21:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.54.03+78.03 (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524) |
Muzică (1826) |
![]() CIOBANU, Liliana, COMENDANT, Tatiana. Precursorii istorici ai teatrului de operă. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 279-284. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.54.03+78.03 | ||||||
Pag. 279-284 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol propune o incursiune în evoluţia istorică a celor două forme de artă care au stat la baza spectacolului liric: muzica şi teatrul, confi gurând traiectoria lor în diferite timpuri şi culturi. Muzica şi teatrul au coexistat într-o relaţie de interferenţă încă înainte de afi rmarea identităţii conştientizate cu specifi c propriu, au performat şi s-au completat reciproc în cadrul manifestărilor cu caracter sincretic. Naşterea operei ca gen muzical-teatral de la sfârşitul secolului XVI reflectă creaţia de mare anvergură a mişcărilor artistice şi intelectuale renascentiste şi semnifi că plenitudinea unei aserţiuni cultural-artistice dobândite de-a lungul mai multor secole. |
||||||
Cuvinte-cheie operă, muzica, teatru, istoria muzicii, istoria teatrului, spectacol, artă, opera, music, theater, music history, theater history, performance, art |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ciobanu, L.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Comendant, T.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Precursorii istorici ai teatrului de operă</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>operă</subject> <subject>muzica</subject> <subject>teatru</subject> <subject>istoria muzicii</subject> <subject>istoria teatrului</subject> <subject>spectacol</subject> <subject>artă</subject> <subject>opera</subject> <subject>music</subject> <subject>theater</subject> <subject>music history</subject> <subject>theater history</subject> <subject>performance</subject> <subject>art</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>792.54.03+78.03</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-12-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Prezentul articol propune o incursiune în evoluţia istorică a celor două forme de artă care au stat la baza spectacolului liric: muzica şi teatrul, confi gurând traiectoria lor în diferite timpuri şi culturi. Muzica şi teatrul au coexistat într-o relaţie de interferenţă încă înainte de afi rmarea identităţii conştientizate cu specifi c propriu, au performat şi s-au completat reciproc în cadrul manifestărilor cu caracter sincretic. Naşterea operei ca gen muzical-teatral de la sfârşitul secolului XVI reflectă creaţia de mare anvergură a mişcărilor artistice şi intelectuale renascentiste şi semnifi că plenitudinea unei aserţiuni cultural-artistice dobândite de-a lungul mai multor secole.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This present article proposes a journey into the historical evolution of the two art forms that stood at the foundation of the lyrical performance: music and theatre, shaping their trajectory in different times and cultures. Music and theater have been coexisting in a relationship of interference since before the assertion of self-specifi c awareness, they have performed and complemented each other in syncretic manifestations. The birth of the opera as a musical-theatrical genre at the end of the 16th century reflects the large-scale creation of the Renaissance artistic and intellectual movements and signifies the fullness of a cultural-artistic assertion acquired over the course of many centuries.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>