Aspecte morfologice în lucrarea La sat pentru clarinet și pian de Vasile Ijac
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
229 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-28 15:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.643.1.087.2:780.616.433]:781.6 (1)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
ROMAN, Iulia, ROMAN, Ciprian-Cătălin. Aspecte morfologice în lucrarea La sat pentru clarinet și pian de Vasile Ijac. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 93-101. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Aspecte morfologice în lucrarea La sat pentru clarinet și pian de Vasile Ijac

Morphological aspects in the work La sat for clarinet and piano by Vasile Ijac

CZU: [780.8:780.643.1.087.2:780.616.433]:781.6

Pag. 93-101

Roman Iulia, Roman Ciprian-Cătălin
 
Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2022


Rezumat

La sat pentru clarinet şi pian este o lucrare de maturitate a compozitorului Vasile Ijac şi datează din anul 1950. Partitura, existentă doar în manuscris în arhiva Muzeului Banatului din Timişoara, are însemnarea compozitorului cu aprobarea lucrării de către Comisia Uniunii Compozitorilor Filiala Timişoara, în data de 22 VI 1950, de către Conf. M. Mihăescu. Prima audiţie a avut loc în anul 2004 în sala Orpheum a Facultăţii de Muzică şi Teatru din Timişoara. La sat pentru clarinet şi pian este inspirată din folclorul muzical bănăţean. Aluzia sugestivă este redată atât prin titlul lucrării cât şi prin diagramele structurilor arhitectonice ale acestora, care se încadrează în suitele instrumentale cu formă liberă specifi ce zonei Banatului, caracterizate prin alternarea părţilor lente cu cele rapide.

“La sat” for clarinet and piano is a matu re work of composer Vasile Ijac and dates from 1950. The score, existing only in manuscript in the archives of the Banat Museum in Timisoara, has the composer’s note with the approval of the work by the Union of Composers’ Commission Timişoara Branch, of 22 VI 1950, by Conf. M. Mihăescu. The first audition took place in 2004 in the Orpheum Hall of the Faculty of Music and Th eater in Timişoara. The work “La sat” for clarinet and piano is inspired by traditional Banat music. The suggestive allusion is rendered both by the title of the work and by the diagrams of their architectural structures, which fall into the free-form instrumental suites specifi c to the Banat area, characterized by the alternation of the slow parts with the fast ones.

Cuvinte-cheie
Vasile Ijac, muzică de cameră, clarinet, pian, manuscris,

Vasile Ijac, chamber music, clarinet, piano, manuscript