Provocări și oportunități de utilizare a practicilor incluzive în procesul de predare-învățare a limbii engleze
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
360 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 17:42
SM ISO690:2012
ROŞCA, Dorin, DOLGU, Ludmila. Provocări și oportunități de utilizare a practicilor incluzive în procesul de predare-învățare a limbii engleze. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 3 decembrie 2021, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 6, pp. 195-200. ISBN 978-9975-161-01-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 6, 2021
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 3 decembrie 2021

Provocări și oportunități de utilizare a practicilor incluzive în procesul de predare-învățare a limbii engleze


Pag. 195-200

Roşca Dorin1, Dolgu Ludmila2
 
1 Liceul Teoretic „Miron Costin“, Floreşti,
2 Liceul Teoretic „Boris Dânga”, Criuleni
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2022


Rezumat

In recent decades, inclusive education has become a functional principle at the level of school policies and educational practices. This appeared as a natural reaction of the society to its obligation to ensure the necessary framework and the conditions imposed by the specifics of the education of persons with special educational needs. The step that can be a model of good practice applied in other schools is the itinerant teacher who exploits the advantage that students with disabilities can learn with other children, using as many modern methods in interactive lessons.

Cuvinte-cheie
inclusive practices, special requirements, teaching-learning, modern methods, inclusive school