Conceptul „Clasa Viitorului” o corelație socioculturală dintre sărăcie și instruirea profesională în Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
377 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 19:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:37(478) (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
ZUBENSCHI, Mariana, GONŢA, Victoria, GOROBEȚ, Evelina. Conceptul „Clasa Viitorului” o corelație socioculturală dintre sărăcie și instruirea profesională în Moldova. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 301-309.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Conceptul „Clasa Viitorului” o corelație socioculturală dintre sărăcie și instruirea profesională în Moldova

Future Classroom Concept a Sociocultural Correlation Between Poverty and Vocational Trainings in Moldova

CZU: 316.74:37(478)

Pag. 301-309

Zubenschi Mariana, Gonţa Victoria, Gorobeț Evelina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2022


Rezumat

The Moldovan traditional practice in vocational psychology and career counselling is a continuation of existing methodologies with clients, by helping them to cope in the new economic context. In this domain the perspectives, paradigms and practices should be adapted to the effects of increasing number of unemployed on the labor market, migration of staff from one planned work to another one, or from an organizational culture to other. The recruitment methodologies must fall to maintain the continuous employment and career orientation by the adaptability, intentionality, life-long learning and autobiographical reasoning. Vocational counselling practices are intuitively developed as a widespread form of vocational constructs. Methodologies of professional path that are used in the Republic of Moldova usually has the intention to standardize the market offer, and not to take into consideration the teenagers wish, aspirations and first of all their capacities and abilities in a particular professional field. Usually there are choosing a profession taking into consideration the parents or close friends advises, or just because they didn’t have a career model or strategy. For these reasons, Future Classroom Concept has the ability to reduce socio-cultural inequalities, because it comes with concrete solutions to every social injustice, empowering its followers with creative approaches and innovative practices.

Practica tradițională în psihologia vocațională și consilierea în carieră este o continuare a metodologiilor existente cu clienții, ajutândui să facă față în noul context economic. În acest domeniu, perspectivele, paradigmele și practicile ar trebui adaptate la efectele creșterii numărului de șomeri pe piața muncii, migrarea personalului etc. Metodologiile de recrutare trebuie să includă obiectivele de a menține angajarea continuă și orientarea profesională prin adaptabilitate, intenționalitate, învățare pe tot parcursul vieții și a raționament autobiografic. Practicile de consiliere profesională sunt dezvoltate intuitiv ca o formă larg răspândită de constructe profesionale. Metodologiile de parcurs profesional care sunt utilizate în Republica Moldova au de obicei intenția de a standardiza oferta de piață și de a nu lua în considerare dorințele adolescenților, aspirațiile și în primul rând capacitățile și abilitățile lor într-un anumit domeniu profesional. Alegerea unei profesii se axează doar pe sfaturile părinților, prietenii apropiați, sau doar pentru că nu există un model de carieră sau o strategie. Din aceste considerente, Future Classroom Concept are capacitatea de a reduce inegalitățile socio-culturale, deoarece vine cu soluții concrete, împuternicindu-i pe adepții săi cu abordări creative și practici inovatoare.

Cuvinte-cheie
Future classroom concept, innovation, technology, vocational trainings.