Continuitatea activităților de învățare în educația timpurie și învățământ primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
346 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 20:45
SM ISO690:2012
CLICHICI, Veronica. Continuitatea activităților de învățare în educația timpurie și învățământ primar. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 322-327. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Continuitatea activităților de învățare în educația timpurie și învățământ primar


Pag. 322-327

Clichici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

This article addresses the principle of continuity that determines the succession of learning activities from kindergarten to school. According to the developed National Curriculum, the learning activities capitalize on ensuring equal access to education for all children, focusing on the child, the unity of the psycho- and sociocentric approach. At the same time, reference is made to the specific competencies in the efficient accomplishment of the learning activities, structured in various types.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Clichici, V.V.</dc:creator>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>This article addresses the principle of continuity that determines the succession of learning activities from kindergarten to school. According to the developed National Curriculum, the learning activities capitalize on ensuring equal access to education for all children, focusing on the child, the unity of the psycho- and sociocentric approach. At the same time, reference is made to the specific competencies in the efficient accomplishment of the learning activities, structured in various types.</p></dc:description>
<dc:source>Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități () 322-327</dc:source>
<dc:title>Continuitatea activităților de &icirc;nvățare &icirc;n educația timpurie și &icirc;nvățăm&acirc;nt primar</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>