Dezvoltarea personală şi socializarea elevului cu ces în mediul şcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
372 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 16:22
SM ISO690:2012
TOMA, Mihaela. Dezvoltarea personală şi socializarea elevului cu ces în mediul şcolar. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 230-233. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Dezvoltarea personală şi socializarea elevului cu ces în mediul şcolar


Pag. 230-233

Toma Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

In this article is approached the essential role wich he occupies factors what determines personal development,in corelation with socializing,in school environment,but and in society,in general,by point of view theoretical for students with special educational needs.Are exposed conceptual aspects from Romania,defining the notion development,her structure and what involve each form in side.Also,is highlighted the importance of socialization with society members,but and with educationals actors(teaching staff,auxiliary and non-teaching),respectively with the other colleagues from class group,effective partnership between school-students-parents,like relation based on respect,trust,acceptance,tolerance between parents tipical students and students with special educational needs,educational assistance supplemental for students with special educational needs,educational and psihological counseling for parents,contributing at students with disabled inclusion in institutions from general education.