Articolul precedent |
Articolul urmator |
372 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 18:35 |
SM ISO690:2012 . Adaptarea psihosocială a elevilor în viziunea cadrelor didactice. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 139-147. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | |||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | |||||||
|
|||||||
Pag. 139-147 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The article presents visions of teachers in the general education system regarding the psychosocial adaptation of pupils as an important factor for optimal personality development. From the multitude of listed problems, the teachers indicate the levels of manifestation for: psychosocial adaptation, school adaptation, adaptation to the educational process in online format. In this context, there are highlighted some necessary actions meant to improve the problems of psychosocial and school adaptation of pupils. |
|||||||
|