Articolul precedent |
Articolul urmator |
296 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 17:11 |
SM ISO690:2012 ACHIRI, Ion. Evaluarea națională transdisciplinară. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 42-46. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | |||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | |||||||
|
|||||||
Pag. 42-46 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The article addresses the issue of national evaluation of school results from the perspective of the transdisciplinary approach to education in the Republic of Moldova. Ideas are proposed for testing systems, high school and high school graduation exams that students should take at the end of school. The role of the school in organizing and conducting the national transdisciplinary evaluation is highlighted |
|||||||
|