Particularităţile conștiinciozităţii, stabilităţii emoţionale și autonomiei la preadolescenţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
466 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7+159.942 (1)
Psihologie (3397)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, NIŢA, Lilia. Particularităţile conștiinciozităţii, stabilităţii emoţionale și autonomiei la preadolescenţi. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 68-74. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470

Particularităţile conștiinciozităţii, stabilităţii emoţionale și autonomiei la preadolescenţi

Features of conscientiousness, emotional stability and autonomy in preadolescents

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.09
CZU: 159.922.7+159.942

Pag. 68-74

Racu Iulia, Niţa Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

În acest studiu prezentăm și descriem rezultatele demersului constativ al trăsăturilor de personalitate (conștiinciozitate, stabilitate emoţională și autonomie) la preadolescenţii contemporani. Lotul de subiecţi a cuprins un număr de 239 de preadolescenţi, cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani. În rezultatul aplicării Chestionarului de Personalitate cu 5 Factori (Chestionarul CP5F), am stabilit că un număr mic dintre aceştia au nivel înalt de dezvoltare a conștiinciozităţii, stabilităţii emoţionale și autonomiei. De asemenea, am evidenţiat faptul că stabilitatea emoţională și autonomia sunt mai accentuate în rândul preadolescenţilor decât în rândul altor categorii de persoane, iar cei cu vârste de 14-15 ani demonstrează mai multă stabilitate emoţională și autonomie.

The article presents the results of an experimental research of personality traits (conscientiousness, emotional stability, autonomy) in preadolescence. In research sample was included 239 preadolescents age of 10 to 15 years. As results of 5-Factor Personality Questionnaire (CP55 Questionnaire) we established that a small number of preadolescents have a high level of conscientiousness, emotional stability, autonomy. Also we underlined that emotional stability and autonomy are more developed at boys than girls. Emotional stability and autonomy are more accentuated at preadolescents of 14-15 years.

Cuvinte-cheie
trăsături de personalitate, conștiinciozitate, stabilitate emoțională, autonomie, preadolescenţă, diferenţe de gen și vârstă,

personality traits, conscientiousness, emotional stability, Autonomy, preadolescence, gender and age difference.