Abordări inter- și transdisciplinare ale chimiei în contextul științelor prin realizarea lecțiilor interactive din gimnaziu în Livresq
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
388 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 19:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.854:001.2+004:373.5 (1)
Educație (14391)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1394)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
SIMION, Adina-Daniela. Abordări inter- și transdisciplinare ale chimiei în contextul științelor prin realizarea lecțiilor interactive din gimnaziu în Livresq. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 355-363. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Abordări inter- și transdisciplinare ale chimiei în contextul științelor prin realizarea lecțiilor interactive din gimnaziu în Livresq

CZU: 372.854:001.2+004:373.5

Pag. 355-363

Simion Adina-Daniela
 
Şcoala Gimnazială „Mircea cel Bătrân”, Piteşti
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

Studiul de față realizează abordarea din perspectiva interdisciplinară până la trandisciplinaritate a conținuturilor chimiei în gimnaziu, atunci când se pun bazele acestei discipline, pentru înțelegerea noțiunilor, conceptelor și legilor de bază. Științele trebuie să prezinte într-o manieră explicită relațiile dintre disciplinele înrudite. Interdependența noțiunilor studiate la chimie cu cele de matematică, fizică, biologie, geografie, chiar și religie, istorie, muzică și desen întregesc acest tablou descriptiv al celor prezentate. Se pot face transferuri inter- multi - transdisciplinare complexe prin studierea cu ajutorul lecțiilor interactive pe platforma Ascendia - Livresq. Lecțiile devin unice, vii și interactive, favorizând atractivitatea, dar și stimulând elevul, chiar și profesorul pentru a obține de produse cât mai diversificate. Aceste produse ating obiectivele interdisciplinare propuse într-un mod foarte atractiv pentru elevi și devin foarte elegante într-o prezentare pentru profesor. Elevii sunt puși în situații întâlnite în viața de zi cu zi și reușesc să înțeleagă mai bine fenomenele, conceptele și teoriile studiate. Lecția nu se desfășoară liniar, ci permite o parcurgere personalizată, deoarece în puncte diferite are ramificări care pot duce utilizatorii într-un punct sau în puncte diferite, astfel căpătând o nouă dimensiune.

The present study tackles the approach from the interdisciplinary perspective to transdisciplinarity of the contents of chemistry in the gymnasium, when the foundations of this discipline are laid, for the understanding of the notions, concepts and basic laws. The sciences must present in an explicit way the relationships between the related disciplines. The interdependence of the notions studied in chemistry with those of mathematics, physics, biology, geography, even religion, history, music and drawing, completes this descriptive picture of those presented. Complex inter-multi-transdisciplinary transfers can be made by studying with the help of interactive lessons on the Ascendia - Livresq platform. The lessons become unique, vivid and interactive, favoring the attractiveness but also stimulating the student, even the teacher to get the most diverse products. These products achieve the proposed interdisciplinary objectives in a very attractive way for students and become very elegant in a presentation for the teacher. Students are put in situations encountered in everyday life and manage to better understand the phenomena, concepts and theories studied. The lesson does not run linearly, but allows a personalized scrolling, because at different points it has branches that can take users to a different point or points, thus gaining a new dimension.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, multidisciplinaritate, transdisciplinaritate, lecție interactivă, lecție sincronă, lecție asincronă, competențe cheie, scenariu hibrid.,

interdisciplinarity, multidisciplinarity, transdisciplinarity, interactive lesson, synchronous lesson, asynchronous lesson, key competencies, hybrid scenario.