Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-04 23:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
658.310.13(478) (1) |
Relații umane în întreprindere. Management de personal (34) |
![]() MUNTEANU, Veronica. Motivarea în cadrul „Asito”S.A. In: Tezele celei de-a : 68-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, Ed. 68, T, 20 mai 2015, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2015, Ediția 68, T, p. 54. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a Ediția 68, T, 2015 |
||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor și masteranzilor" 68, T, Chişinău, Moldova, 20 mai 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 658.310.13(478) | ||||||
Pag. 54-54 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la sistemul de motivare în organizaţii, care este un subiect actual, dat fiind faptul că în zilele de astăzi nu e suficient ca angajaţii să ştie cum să îşi facă munca, ei trebuie să fie şi motivaţi să depună eforturi pentru îndeplinirea cât mai eficientă a sarcinilor de lucru. Or, motivaţia este procesul psihologic care orientează, activează şi susţine comportamentul uman. Scopul cercetării constă în diagnosticarea, analiza aprofundată a motivării personalului în cadrul întreprinderii şi în elaborarea unor metode de perfecţionare a activităţii companiei şi a dirijării personalului pentru a spori eficienţa activităţii companiei. Drept obiect de cercetare a servit Compania Internaţională de Asigurări “ASITO” S.A. În Republica Moldova, un număr redus de manageri şi de specialişti din diferite domenii sunt motivaţi atât material, cât şi pe baza altor stimulente. Dar majoritatea angajaţilor, îndeosebi din cadrul posturilor mai puţin plătite, sunt încă dependenţi de satisfacerea necesităţilor primare de hrană, îmbrăcăminte, transport, locuinţă etc. Este foarte dificil ca liderul/conducătorul să aleagă exact tipurile de motivare şi de stimulare care vor duce la rezultatul scontat. Nu putem folosi o dezordine în premii, bonusuri, mulţumiri, călătorii, altfel se va dovedi efectul contrar. Este binevenită în organizaţie formarea unui sistem motivaţional, care să ţină cont de motivarea cât mai eficientă a peronalului. În urma analizei datelor sondajului efectuat de ajutor în cadrul reprezentanţei Botanica CIA “ASITO” S.A. cu privire la puterea de motivarea angajaţilor, poate fi menţionat faptul că modalitatea în care oamenii sunt motivaţi înseamnă pentru ei o combinaţie de trei elemente principale: recompensele pe care le primesc, capacitatea de muncă şi dorinţa de a lucra. Toate aceste trei aspecte interacţionează şi se influenţează reciproc. Chestionarea ne-a mai permis să constatăm că adevărata motivare a personalului vine, de facto, şi din auto-motivarea sa. Principalele tehnici motivaţionale aplicabile la nivelul companiei sunt: · Plata ca recompensă; · Varietatea posturilor; · Delegarea puterii; · Tehnica ascultă şi răspunde; · Feedbackul; · Recunoaşterea meritelor şi recompenselor; · Implicarea/participarea angajaţilor etc. În concluzie, se poate menţiona că motivarea organizată este lucrul efectuat în mod eficient, prin cele mai dificile sarcini. Un lider experimentat ştie că cei mai buni angajaţi sunt cei ce reprezintă, de fapt, scopul şi efectele pozitive ale muncii lor. Numai cu un personal bine motivat este posibilă atingerea unui grad ridicat al dezvoltării economice nu doar la nivelul unei organizaţii, ci şi la nivelul economiei ţării. Stimulentele şi motivaţiile sunt cheia muncii în fiecare afacere. |
||||||
|