Rezistența la inovație a cadrelor didactice din instituția de învățământ general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
448 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 19:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.019:371.12+37.018.8 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
PÎRĂU, Lucia. Rezistența la inovație a cadrelor didactice din instituția de învățământ general. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.2, pp. 58-64. ISBN 978-9975-76-370-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.2, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Rezistența la inovație a cadrelor didactice din instituția de învățământ general

CZU: 37.019:371.12+37.018.8

Pag. 58-64

Pîrău Lucia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2022


Rezumat

Această lucrare prezintă factorii interni și externi de presiune la inovație, barierele practice în calea inovației, cauzele și motivele rezistenței cadrelor didactice din instituția de învățământ general la inovație, strategiile de depășire a rezistenței la inovație. Pentru a deschide noi perspective pentru o instituție de învățământ general modernă este necesar să educăm cadrele didactice să conștientizeze necesitatea inovațiilor în educație. În acest context cheia succesului este dezvoltarea culturii inovaționale a cadrelor didactice, în vederea promovării schimbării.

This paper presents the internal and external factors of pressure to innovation, the practical barriers to innovation, the causes and reasons for the resistance of teachers in the general education institution to innovation, the strategies for overcoming the resistance to innovation. In order to open new perspectives for a modern general education institution, it is necessary to educate teachers to be aware of the need for innovations in education. In this context, the key to success is the development of the innovative culture of teachers, in order to promote change.

Cuvinte-cheie
inovaţie, reformă educaţională, schimbare, rezistenţă la inovaţie, cultură inovațională a cadrelor didactice,

innovation, educational reform, change, resistance to innovation, innovative culture of teachers