Comunități educaționale în contextul digitalizării accelerate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
486 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 21:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.5+37.018.7:004 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3976)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4205)
SM ISO690:2012
MARIN, Mariana. Comunități educaționale în contextul digitalizării accelerate. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 13-22. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Comunități educaționale în contextul digitalizării accelerate

CZU: 37.018.5+37.018.7:004

Pag. 13-22

Marin Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2021


Rezumat

Digitalizarea în educație s-a dovedit a fi accelerată în context pandemic. Astfel, Republica Moldova a trecut printr-o serie de schimbări alături de toate sistemele educaționale din lume. Articolul își propune să radiografieze situația la zi a sistemului, problemele cu care se confruntă și propune soluții prin care Republica Moldova poate adera la documente importante de nivel european, prin adaptarea acestora la specificul resurselor umane și posibilităților tehnologice. Totodată, se insistă asupra eficientizării comunităților de învățare și transformarea instituțiilor de învățământ în organizații care învață. Studiul reflectă o viziune asupra tendințelor actuale în contextul digitalizării accelerate prin care se insistă pe consolidarea rezilienței și predictibilitatea funcțională a sistemului de educație în era digitală.

Digitization in education has proven to be accelerated in a pandemic context. Thus, the Republic of Moldova has undergone a series of changes along with all educational systems in the world. The article aims to x-ray the current situation of the system, the problems it faces and proposes solutions through which the Republic of Moldova can adhere to important European level documents, by adapting them to the specifics of human resources and technological possibilities. At the same time, it insists on streamlining learning communities and transforming educational institutions into learning organizations. The study reflects a vision of current trends in the context of accelerated digitalization which emphasizes strengthening the resilience and functional predictability of the education system in the digital age.

Cuvinte-cheie
comunități educaționale, digitalizării accelerate, organizații care învață, învățarea din experiență, învățarea de la alții, investiţii.,

educational communities, accelerated digitization, learning organizations, learning from experience, learning from others, investments.